Zakenauto van het jaar 1988
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Wat is er gedaan aan de 405 in 2015 en 2016!!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Za 25 Jul, 2015 17:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Van de week reed ik op een polderweggetje door een paar bochtencombinaties (50 km/h), toen bij het uitkomen van een bocht de 405 ineens heel raar weggedrag vertoonde. De auto zwalkte zonder te sturen van links naar rechts en om rechtdoor te kunnen blijven rijden moest ik flink (met tegendruk) naar links sturen. Ik had even daarvoor een stukje in de berm gereden (verhard, dat wel) omdat er een tegenligger aankwam, dus ik dacht aan een lekke voorband.

Auto aan de kant gezet en alle 4 de banden waren nog in orde. Dan maar even de wielophanging inspecteren dus stuur eerst naar rechts. Ik zag gelijk dat het reactiearmpje van de stabilisatorstang rechtsvoor los was gekomen van de stabilisatorstang. Aan de draagarm zat hij nog wel vast. De rubberen bus om de bout was losgescheurd.

Stangetje weggedraaid zodat hij geen schade aan kon richten en hierna (iets voorzichtig) naar huis gereden door de polder. Ging prima.

Gisteren de 2 reactiearmpjes vervangen, samen met de stabilisatorstangrubbers die ik al maanden had liggen en de 405 rijdt weer super. Het gebonk dat ik eerst had over klinkerwegen en bij kleine hobbels is nu ook gelijk weg.

Rechtsvoor zat de bout aardig vastgerot aan de bus van het reactiearmpje, dus daar heb ik met de haakse slijper en veel voorzichtigheid (vlak bij de remslang) de bus weggeslepen en opengewrikt, waardoor de klus 2 uur duurde. Linksvoor ging in 30 minuten.




Laatst aangepast door BertP op Di 04 Aug, 2015 12:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2015 2:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Goed bezig!

Dat gebonk bij hobbeltjes etc. heb ik ook. Dat ligt dus aan stabilisatorstangrubbers? Of lees ik dat verkeerd?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2015 6:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De stokjes van veerpoot naar stabilisatorstang en de rubberen
silent blocks waar de stang in zit. Klok klunk klak geluiden bij
hobbels e.d. is 9 vd 10 keer de stokjes.

En makkelijk los gaan ze 9 vd 10 keer ook niet devil

Ik zeik ze eerst goed in de kruipolie en soms gaan ze er in
keer met een swoosh op standje 3 af, maar vaak genoeg
de slijper er op, moer er af slijpen.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2015 18:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja, dat laatste had ik dus aan de rechter kant. Links ging de boel wel makkelijk los. Allebei de kanten overigens zonder kruipolie.

Ik denk dat ik rechts de fout heb gemaakt door het 10 mm inbus gat (bovenste bevestiging) niet eerst goed schoon te maken. Hierdoor ging de inbusdop niet diep genoeg in de moer en die draait dan door, met als gevolg dat je moet gaan slijpen.

Ik heb de radiatorslang (zit open en bloot en vrij dicht bij de moer van het stangetje) afgeschermd met een plaatje hout, dat ik opgehangen heb aan het oogje voor de ABS-sensorkabel. Zo konden er geen vonken en metaaldeeltjes op de slang komen. Tevens slijp je niet de slang doormidden als de haakse slijper uitschiet.

PS: er zat nog wat rubber om de moer. Dat meurde echt een uur in de wind met slijpen. De lucht was de volgende dag nog niet uit de garage.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Do 30 Jul, 2015 18:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Oh, zo handig ben ik niet om je dat na te doen Wink ik zeg laat maar door bonken haha.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Vr 31 Jul, 2015 10:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja, ik rijd ook al jaren met dat gebonk rond. Dacht zo langzamerhand dat het erbij hoorde.

Tot vorige week: de auto ging bij het uitkomen van een bocht niet meer rechtdoor en ik stond bijna achterstevoren in de berm. Het reactiearmpje van de stabilisatorstang was afgebroken van de rubberen bus en was hierdoor van de bevestiging afgeschoten en klem komen te zitten onder de stabilisatorstang. Hierdoor bleef de auto overhellen naar 1 kant en ging ik dus bijna de berm in. Moest flink tegensturen om de auto nog recht te houden. Als je het mij vraagt: levensgevaarlijk om door te rijden met bijgeluiden. Die zijn overduidelijk het (voor)teken van versleten onderdelen.

Zodoende moest ik de stangetjes wel vervangen. Ik heb gelijk de ophangrubbers van de stabilisatorstang mee vervangen. En nu na vervanging van alles merkte ik pas dat al het gebonk weg is (en nu weet ik dus ook waar het al die jaren vandaan kwam).




Laatst aangepast door BertP op Di 04 Aug, 2015 12:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Ma 03 Aug, 2015 16:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En wat leren we hiervan? Niet laten bonken maar vervangen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Di 04 Aug, 2015 12:22    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Juist! Veel mensen zijn van mening dat gebonk, getril, gerammel, enz. bij de leeftijd en / of kilometerstand van een oudere auto horen en dat het moeilijk valt op te lossen.

Pure onzin, aangezien de auto ook niet bonkte, trilde of rammelde toen ze nieuw was.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Zo 09 Aug, 2015 19:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
whistling

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 09 Aug, 2015 21:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Heb je ze al besteld? Razz je kan altijd op de koffie komen
om ze er even onder te rammen he Very Happy


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Ma 10 Aug, 2015 8:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Rammen is inderdaad het goede woord Wink.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Do 13 Aug, 2015 3:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Haha nee, zo technisch/handig ben ik nou ook weer niet... dat laat ik aan andere mensen over Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Wo 07 Okt, 2015 17:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zo, het is dan toch eindelijk gebeurd! Nieuwe apk en wat reparaties en onderhoud gedaan... het gebonk bleek zo'n moertje te zijn boven op de schokbreker, die is aangedraaid en nu is het (voorlopig) weer stil Smile

De auto hobbelt nog wel een beetje op een vlakke weg, iemand enig idee wat dit kan zijn?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Vr 09 Okt, 2015 19:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Echte banden er onder! Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Vr 09 Okt, 2015 21:45    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja weet je hoe duur die zijn Razz Heb weer hancooks moeten nemen Sad

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls