Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Ma 28 Feb, 2011 22:51 Onderwerp: Project Mi16 "Ringtool" by CCP |
|
Nou, nu maar een begin van een fotoverslag van ons werk aan de ex-Mi16 van Ronald. Deze hebben Ray, chris (Kriks), Mo en ik gekozen om te verbouwen naar een leuke circuitauto.
Het begin. Zo stond ie er bij Ronald bij. Mooie waaguh
Vorig jaar op de Ring:
Het idee is zoals gezegd, om met beperkte middelen een zo goed mogelijke circuitauto te maken. Uiteraard moest dat, voor Ray en mij, een 405 worden. We hebben heel even gedacht om de GRX (ex-Marc, ex-Daan, ex-JWStoop) te verbouwen maar wilden toch wat meer power en een betere basis. Ray reed al een tijdje rond in de Mi16 en was bereid met het CCP clubje de auto over te nemen en te gaan verbouwen. Dat betekent dus onder andere een zo laag mogelijk gewicht, stugge en goede handling en veiligheid. Langzamerhand kwamen er leuke spulletjes voorbij. Zoals onlangs een complete rolkooi uit de ex-racer van Edgar en/of T-J, da's me niet helemaal duidelijk
Transport vanuit Zierikzee naar Lijnden:
Na veel geslijp en gehak mocht ie naar buiten, zodat de kooi er "eenvoudig" uit gehaald kon worden. Dus niet Maar het is gelukt:
Even vasthouden voor de foto!
Gisteren zijn Ray, Kriks en ik naar Edgar gereden. Hij had wel oren naar een mooi interieur, wij naar ondersteuning in een distributieriem. We zouden daar lekker veel ruimte hebben om de auto kaal te maken. Interieur en dashboard moesten er aan geloven
Lachen naar het vogeltje!
Tot gisteren had ik dit nog nooit bij een 405 gezien:
Ray heeft gelukkig een goed plaatdeel van de zwarte donor meegenomen. Even checken:
Veerpoot eruit:
De veerpootschotel was ook erg aangetast en helemaal verwrongen. Edgar heeft hem meteen vervangen
Slijpen:
Hier mocht Ed zijn laskunsten op botvieren
Die is weer veilig
We hebben de auto bij Ed achtergelaten. Binnenkort meer werkzaamheden. Zo ligt er een nieuw setje schokbrekers klaar waar verlagingsveren op komen. Het idee is ook om het blok in stijvere rubbers te hangen.
Onze speciale dank gaat alvast uit naar Edgar en zijn grote kennis en kunde op 405 gebied
Wellicht vergeet ik nog wel wat. Als Ray en Kriks nog wat toe te voegen hebben, ga jullie gang
|
|
|
Naar boven |
|
|
ronald Drive-hard fan
ronald Registratie: 9-10-2005 Berichten: 13420 Woonplaats: Delft Leeftijd: 50
|
Geplaatst: Ma 28 Feb, 2011 23:13 Onderwerp: Re: |
|
Zo, nog wat gatenkaas extra
|
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Ma 28 Feb, 2011 23:35 Onderwerp: Re: |
|
Jep. De hele veerpoottoren was bovenop vervormd en je keek tegen de veer aan. Leek me niet echt veilig meer
|
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Ma 28 Feb, 2011 23:49 Onderwerp: Re: |
|
Had niet veel gescheeld of er stak een veer door de motorkap
Verder zeg ik: Goed bezig!
En heb ik gelijk nog wel wat vraagjes:
Gaan jullie de kooi nu ook doorlassen aan het dak/A-stijl ?
En welke motorsteunrubbers hebben jullie in gedachten ????
Hier nog een mooie ombouw van een 406 coupé F2000
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 0:06 Onderwerp: Re: |
|
In de zwarte Mi16 zat de kooi inderdaad aan de rand van het dak na de a-stijl, gelast. Ik neem aan dat dat nu ook weer gaat gebeuren
Ray had volgens mij rubbers in gedachte.
En natuurlijk gaan we ook op zoek naar een goed setje remmen.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 0:15 Onderwerp: Re: |
|
406 met Carbone Lorraine remblokken
Of een setje 406 Brembo's
(Nadeel: zwaar en beperkte keuze kwa velgen)
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
ronald Drive-hard fan
ronald Registratie: 9-10-2005 Berichten: 13420 Woonplaats: Delft Leeftijd: 50
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 5:40 Onderwerp: Re: |
|
Hmmm, 4 jaar terug zag die veerpoot er zo uit:
Tape komt ook niet bij mij vandaan
|
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 8:54 Onderwerp: Re: |
|
Da's de pest van die afdekkapjes. Je ziet niet wat er onder "broeit".
|
|
|
Naar boven |
|
|
Ray 405 Freak
Ray Registratie: 29-3-2006 Berichten: 7239 Woonplaats: 020 Leeftijd: 110
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 8:56 Onderwerp: Re: |
|
Daaronder zat vast al e.e.a. aan pekel van de vorige winters
de boel op te eten Het zichtbare gat onder het deksel was
een paar maanden terug zo'n 2x.8, tape was om water buiten
te houden tot ik zin had het te fixen maar een vluchtheuvel
besloot de poot door de onderliggende roest te duwen.
Rubbers/nylon nog niet zeker, eens kijken wat de opties zijn.
Kooi gaan we doorlassen aan a stijl, dak, deurstijlen etc. Waar
hij maar in contact komt met de auto vastzetten. Ik zit nog te
denken over een constructie om de stuurkolom te verstevigen
zodat het stuur bij een head-on niet naar binnen komt.
|
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 9:26 Onderwerp: Re: |
|
Jan-Sietze schreef: | 406 met Carbone Lorraine remblokken
Of een setje 406 Brembo's
(Nadeel: zwaar en beperkte keuze kwa velgen) |
CL remblokken zijn niet echt noodzakelijk , OEM remblokken voldoen wel in een lichte 405
En de complete Brembo setup is lichter als de 406 "standaard" setup
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
Animal_Mother 405 Maniak
Pascal Registratie: 13-10-2009 Berichten: 1586 Leeftijd: 43
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 12:32 Onderwerp: Re: |
|
Hoe is het eigenlijk met het dakraam mechanisme van deze, en dan de belangrijke vraag gaat ie eruit?
Verder goed bezig heren, jullie zijn al verder dan wij met de ex Femke Crosser
|
Alfa Mike Foxtrot
|
|
Naar boven |
|
|
Ray 405 Freak
Ray Registratie: 29-3-2006 Berichten: 7239 Woonplaats: 020 Leeftijd: 110
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 13:55 Onderwerp: Re: |
|
Het gehele dakraam gaat er uit en komt te koop.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Animal_Mother 405 Maniak
Pascal Registratie: 13-10-2009 Berichten: 1586 Leeftijd: 43
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 14:11 Onderwerp: Re: |
|
Ok, houden we even contact over.
|
Alfa Mike Foxtrot
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 18:43 Onderwerp: Re: |
|
Animal_Mother schreef: | ex Femke Crosser |
Die ga ik zaterdag weer wat kaler maken
|
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Di 01 Mrt, 2011 20:54 Onderwerp: Re: |
|
EH Autoservice schreef: | En de complete Brembo setup is lichter als de 406 "standaard" setup |
Nee. De remklauwen zijn ongeveer even zwaar,
maar de grotere en dikkere remschijf maakt het onafgeveerd gewicht ongeveer 2 kg groter
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
|