Europese auto van het jaar 1988
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Martijn met zijn Break"Ukkie"
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Ma 01 Jun, 2009 13:24    Onderwerp: Martijn met zijn Break"Ukkie" Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo mensen,
Ik ben Martijn 25 jaar en 30-12-2008 bezitter van een mooie 405 break GLX 1.6 air-line donkergroen metalic uit 1996.
Eigenlijk staat ie op naam van mijn vriendin, met wie ik samenwoon, omdat we em hebben gekocht voor haar werk, maar dat terzijde, we hebben hem en daar gaat het om Smile

Dit is onze eerste auto en het leek mij leuk om het simpele onderhoud zelf te doen. Zo hebben we zelf een nieuwe einddemper eropgezet. En dit forum leek mij wel een bekwame informatie vergaarbak voor verdere klusjes.

Anyway, ik moet nog even een manier vinden om hier foto's op de kunnen zetten.

Groet,
Martijn



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"



Laatst aangepast door Martijnvdw op Zo 24 Okt, 2010 13:57, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
arie307xsi
405 Stalker


Arie
Registratie: 1-9-2005
Berichten: 4904
Woonplaats: abcoude
Leeftijd: 65

BerichtGeplaatst: Ma 01 Jun, 2009 17:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hey welkom hier.
Veilige km toegewenst.
Foto's via fotodump bij welkom.



Je voelt je lekkerder in een 206RC,maar beter in een 307!
Als jullie me onderweg missen,dan ben ik er al!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Ma 01 Jun, 2009 21:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!

@arie: fotodump is alleen voor clubleden

Het makkelijkste is om foto naar je autoprofiel te uploaden.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 01 Jun, 2009 22:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, klopt Ronald/

Maar Martijn kan gewoon even zijn auto profiel aanmaken op de main site en daar zijn foto's uploaden en op het forum gebruiken Smile



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 9:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dank dank.
Ik zal meteen maar even zon autoprofiel aanmaken zodat ik de foto's erop kan gooien.
ok profiel aangemaakt: http://www.peugeot405club.nl/v.....?user=1524

Ik weet alleen niet wat de kleurcode is, weet niet waar ik die moet vinden. Ik heb ook al gekeken bij de topic hier op het forum, maar ik kon er niet wijzer uit worden. Er is niets wat lijkt op een in verf gezette nummer ofzo. Of zijn het de grote witte letters/cijfers (M0RM) wat onder de a KV sticker zit? (zie foto rechterkant)

Ook doet de cv het niet altijd en zit er een scheur in het voorruit (kan niet verder scheuren en kan verder geen kwaad).
We zijn niet specifiek op zoek geweest naar een peugeot, maar eerder naar een stationcar en deze was na een handvol fords en een mazda 323 2.0l en vw passat de mooiste en de lichtste auto.

Het is een ex-gas auto, de eerste 75k km waren op gas, daarna werd hij omgebouwd tot benzine.
Waarschijnlijk heeft ie een keer een ongeluk meegemaakt want de rechterkant klopt niet helemaal met de linkerkant, bumper zit wat scheef.
Maar dat kan ook verder geen kwaad. Maar dat zorgt voor extra druk op het voorraam wat dus die scheur heeft veroorzaakt. Ook kan de bestuurdersportier niet helemaal dicht. Hij sluit wel maar er is toch nog ruimte tussen deur en dak. Ook is ie lekvrij.
Onlangs heeft mijn vriendin een paaltje over het hoofd gezien tijdens het keren in zijn achteruit en nu zit er een pijnlijke deuk met aardig wat lakschade (gelukkig niet tot op het carrosserie).
Ik zal nog wel foto's maken van al bovengenoemde "kwaaltjes".

Dus hoop ik hier tips en truuks te leren voor zelf onderhoud van onze auto. Very Happy



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"



Laatst aangepast door Martijnvdw op Di 02 Jun, 2009 10:34, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 9:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
thumbup


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 10:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Martijnvdw schreef:
Ik weet alleen niet wat de kleurcode is, weet niet waar ik die moet vinden. Ik heb ook al gekeken bij de topic hier op het forum, maar ik kon er niet wijzer uit worden. Er is niets wat lijkt op een in verf gezette nummer ofzo. Of zijn het de grote witte letters/cijfers (M0RM) wat onder de a KV sticker zit? (zie foto rechterkant)


Helemaal goed, weer een M0RM Smile


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 11:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Maar wat is een M0RM?


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 11:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
MORM = De mooiste kleur voor een 405 Very Happy

Vert Sorrento , oftewel Donker groen metallic Cool



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 11:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
OOOHH!!! DUS DIE HEB IK!!!! haha, dus zo moeilijk was het. Sorry voor de caps.
Ik heb de M0RM mini meet gezien en nu snap ik het dus helemaal.

Dank jullie wel, ik al meteen een potje verf bestellen.

Heb ik nu ook meer aanzien van jullie? Wink



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 11:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Euhm nee, MORM's worden ook wel Mormels genoemt ivm hun gare grijsgroene kleurtje

M4JF 4 life!



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 11:35    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hahaha, grapjurk :p

Nou ja, ik overleef het wel.

En oja dat was ik nog vergeten... De snelheidsmeter trilt tussen de 40 en 80 km/uur.
Oh en ik las bij user projects "‹ Inbouwen Toerentellerblok ›" Lijkt mij ook nog wel wat.
En de moter schokt bij het (geleidelijk) loslaten van het gaspedaal met een snelheid van 30 tot 60 km/uur.



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 12:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
trillende snelheids meter is meestal de kabel die versleten is.
Over het schokken kan ik je helaas weinig zeggen.



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 12:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik had al zon vermoeden. Lijkt me handig om het te vervangen.


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Animal_Mother
Gast







BerichtGeplaatst: Di 02 Jun, 2009 14:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Borntobewild schreef:
Euhm nee, MORM's worden ook wel Mormels genoemt ivm hun gare grijsgroene kleurtje

M4JF 4 life!


Idd te veel Mormels in de club, love my P3WP Laughing


Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 37, 38, 39  Volgende
Pagina 1 van 39
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls