Voor de 405 liefhebber.
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Dit wordt nu wel eens tijd...
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 33, 34, 35  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jan, 2009 21:38    Onderwerp: Dit wordt nu wel eens tijd... Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo,

Ik scharrel hier al een tijdje onbekend rond en daar moest ik toch maar eens verandering in brengen.

Enige jaren geleden was ik er koud aan een auto aan te schaffen en ik viel op een zwart.met. 405 1.6. weinig bijzonders, flink afgeleefd, maar rijden als een trein. Tot de koppakking er tussen uit ging en het niet meer de moeite waard was dat te repareren. Auto naar de sloop en aangezien ik toch eigenlijk geen auto meer nodig had ben ik tot vorig jaar auto-loos geweest.
toen ik weer een wagen aan moest schaffen liep ik weer op een 405, dit keer een GRI 1.9 van `92. 230.000km. Hele fijne bak altijd starten en lekker vlot. Na bijna een jaar fijn naar m`n werk te hebben gereden vond ik een SRI van`94 op een internetprikbord waar ik toch wel heel veel zin in had.. M`n vrouw even lief aangekeken en wij gaan kijken!
Mooie bak hoor, dus die staat nu op de oprit.

Is wel wat werk aan hoor. Veerpoot rv rammelt, zal wel mount lager zijn.
Lekt kvstof, waarschijnlijk langs de kachel, waar de bediening ook niet helemaal meer goed van werkt.
Schakelen gaat ook erg slecht, voornamelijk als tie koud staat.
Verder werkt alles nog goed, el.ramen voor en achter en het el.dakraam werkt ook nog als een zonnetje!
Heb wel het vermoeden naar een slechte dynamo, zodra ik lichten aanzet of achterruitverw. zakt het toerental best flink en hoor je goed dat de motor zwaarder draait, samen met aanlopnde handrem zorgd dit wel voor een nogal fors verbruik.
die handrem ga ik als eerste maar eens aanpakken, lange stukken rijden is er nu niet bij zolang dat niet gemaakt is.
Maar ben ook nog bezig met een verbouwing thuis, daar gaan de meeste weekenden aan op, gelukkig moet bezetwerk of een gelegde vloer wel eens een paar weken drogen dus dan heb ik alsnog tijd om tijd sleutelen.
Door de week komt daar weinig van met dagen van 13, 14uur..

Dat was het dan wel even wat mij betreft.
Ik ga proberen eens een keer naar een meeting te komen...

Keep on moving....



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan, 2009 0:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!

Ik heb je foto's in je profiel bekeken. Ziet er chique uit met dat bruine dashboard! Volgens mij heb ik deze een tijdje geleden ook op Marktplaats voor weinig te koop zien staan.

Veel plezier en succes met de auto. De kachelradiateur vervangen is vervelend klusje. Zoek op het forum voor diverse verslagen Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan, 2009 19:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
1.9 gri, lekker motortje!


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan, 2009 19:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
He hallo en dankje voor t compliment.

Het zou kunnen dat die een tijd geleden op mp heeft gestaan. Heb het kenteken ingevoerd op rdw.nl voor ik m kocht en zag toen dat hij nog maar 3 maanden eigenaar was. die gast had een station gekocht vandaar dat hij m weg deed.

Ja, de kleur van het interieur was ook iets waar ik gelijk voor viel, dat schijnt ook weer helemaal in te zijn... Heb ik daar iets exclusiefs mee of komt die kleur regelmatig voor?

Heb al enige verslagen gelezen over de meest uiteenlopende reparaties en die ven de kachel stemde me me ook niet bijster vrolijk, maar ja, als het moet dan moet het....

Krijg wel de indruk dat de meeste prolemen toch echt met de phase1 is, of lijkt dat maar zo...?

Groetjes



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan, 2009 19:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Die 1.9GRI heeft idd een heel lekker motortje.
Daflover komt dat zaterdag testen als het goed is...

Enne fab405, die van jou ziet er erug gelikt uit zeg. Btje jammer van de 1.6, dikker blok zou niet gek zijn...



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan, 2009 19:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
zit tegenwoordig een 2.0 8v bij hem in Smile


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Do 29 Jan, 2009 19:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zelfde blok als in m`n SRI dus.


Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jan, 2009 11:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 31 Jan, 2009 0:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
heb ik ingebouwd Cool Cool Cool


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 31 Jan, 2009 0:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Smile Tot volle tevredenheid Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Za 31 Jan, 2009 9:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Is dan ook een heel lekker motortje, soepel maar niet zo nerveus als een 16v


Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep, 2009 19:32    Onderwerp: Re:update Reageer met quote Add User to Ignore List
In de eerste post heb ik nix over mezelf en alles er omheen verteld blushing Dus hier komt ie....

Ik ben 33 jaar en chauffeur groupage/distibutie benelux.
Getrouwd met Inge, we hebben een hond Boomer, een kat Fiona en nog een bak water met 3 vissen. Very Happy
Het huis waar we in wonen is in 1999 gekocht en daar ben ik nog steeds druk in aan het verbouwen. Door de lange dagen die ik in de week maak woden al m`n weekenden opgeslokt door de verbouwing. Het zijn echter geen `help mijn man is prutser` praktijken en kunnen derhalve erg fijn wonen. Ik doe eigenlijk alles in en om het huis zelf. Elektra, installatie metselen, bezetten enz. Ook de tuin heeft al enige uren werk achter de rug, die is op de oprit na wel al helemaal aan kant. maw, de 405 staat nog op het puin, maar zodra de carport klaar is staat ie op een mooie verharde oprit en droog Wink
Met het diploma lts motorvoertuigen is normaal onderhoud aan al de auto`s die ik al gehad heb en nu heb ook een leuke bezigheid en leer er nog graag wat van bij.
Inge reed elk jaar zo`n 35.000km voor haar werk dus daar hadden we een Golf TDI voor gekocht. Fijne auto, zuinig, sterk, weinig onderhoud en lekker vlot whistling
Sinds enge tijd werkt ze hier op het dorp en gaat met de fiets, golfje stond dus een hele week stil. Zonde van de 86 euro wegenbelasting.
Na lang wikken en wegen gingen we afgelopen weekend zomaar eens kijken naar een 406 en met enige angst op de grote vraag wat we nog voor de golf terug kregen. ik had de golf al een paar dagen op zeelandnet te koop gezet en kreeg redelijk wat reacties. Echter de garage waar de 406 te koop stond gaf 100 euro minder dan m`n vraagprijs terug. In de pocket dus. whistling whistling whistling

Aan de 405 heb ik intussen al veeeeeeel meer gedaan dan de bedoeling aanvankelijk was Rolling Eyes Maar dat zal voor mensen hier wel bekend voor komen Laughing

Dit was het wel weer even, later meer over de 406 zodra deze in m`n bezit is.
En wat pics ofcourse.



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs405
405 Stalker


Matthijs
Registratie: 15-11-2006
Berichten: 5412
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep, 2009 21:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Leuk! Ben benieuwd.. Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep, 2009 22:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
tijdens de test rit viel wel heel erg de hyraulisch bediende koppeling op.
Das wennen zeg.....
Nauwelijks gevoel en een enorme lange slag van het pedaal...



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep, 2009 22:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
405GRI1.9 schreef:
tijdens de test rit viel wel heel erg de hyraulisch bediende koppeling op.
Nauwelijks gevoel en een enorme lange slag van het pedaal...

Klopt, maar dat went zeer snel



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 33, 34, 35  Volgende
Pagina 1 van 35
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls