Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Nothing Beats a Lion Drive-hard fan
Arjan Registratie: 1-2-2006 Berichten: 14919
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:18 Onderwerp: Re: |
|
nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is
|
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
|
|
Naar boven |
|
|
Leeuwinnetje Drive-hard fan
F Registratie: 7-8-2007 Berichten: 11744 Leeftijd: 40
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:19 Onderwerp: Re: |
|
Oh, je moet je leeftijd nog even aanpassen, er staat nu dat je 7 jaar oud bent
Kleurcode van de auto is in het motorruim te zien
Het is een code die er alsvolgt uit ziet: Letter - cijfer - letter - letter
(Bijv. M0KQ of M4JF of M0RM of één van de vele andere kleuren, afhankelijk van de kleur die het is)
|
|
|
Naar boven |
|
|
Quo Vadis Nieuw
Quo Registratie: 16-4-2008 Berichten: 17 Leeftijd: 74
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:24 Onderwerp: Re: |
|
Nothing Beats a Lion schreef: | nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is |
Heb je het wel eens geprobeerd ?
Ik heb het bij verschillende programma's op tv gezien: Ramen en centrale deurvergrendeling houden er onmiddelijk mee op. Bij de auto van m'n broer gebeurde dat ook (toen ie in een sloot kwam). Voordat druk binnen en buiten gelijk is moet je wachten tot de auto op de bodem is (en niet op z'n kop komt) en dan nog (nadat de auto volledig is volgelopen) een paar minuten wachten tot de druk gelijk is... Gewoon ff je adem inhouden
|
|
|
Naar boven |
|
|
Quo Vadis Nieuw
Quo Registratie: 16-4-2008 Berichten: 17 Leeftijd: 74
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:26 Onderwerp: Re: |
|
Leeuwinnetje schreef: | Oh, je moet je leeftijd nog even aanpassen, er staat nu dat je 7 jaar oud bent
|
Ach, da's gewoon m'n 'belevingsleeftijd'
|
|
|
Naar boven |
|
|
Matthijs 405 Freak
Registratie: 20-8-2005 Berichten: 6902
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 22:18 Onderwerp: Re: |
|
hoi :-d
|
|
|
Naar boven |
|
|
k-pax 405 Gek
k Registratie: 15-9-2007 Berichten: 1211
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:12 Onderwerp: Re: |
|
Quo Vadis schreef: | Nothing Beats a Lion schreef: | nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is |
Heb je het wel eens geprobeerd ? |
Hedendaagse veiligheidseisen voor autofabrikanten schrijven voor dat elektrische ramen en deurontgrendeling een aantal minuten (ik dacht 10 à 20) onder water moeten blijven werken. Hoe recent die regelgeving is, weet ik niet.
Quote: | Ik heb het bij verschillende programma's op tv gezien: Ramen en centrale deurvergrendeling houden er onmiddelijk mee op. Bij de auto van m'n broer gebeurde dat ook (toen ie in een sloot kwam). |
Dat zou dus eigenlijk niet mogen, maar onlogisch is het natuurlijk niet. Wat voor auto was het eigenlijk?
Electrics and water don't mix. Puur water geleidt geen stroom en zou niet zo'n probleem moeten zijn, maar in praktijk is er altijd wel wat opgelost zout wat geleiding mogelijk maakt en daardoor kortsluiting veroorzaakt. Het feit dat je met laagspanning te maken hebt, maakt het probleem in praktijk iets beter beheersbaar, maar het blijft natuurlijk een uitdaging. Ik ken overigens geen tests van moderne auto's op dit punt.
Quote: | Voordat druk binnen en buiten gelijk is moet je wachten tot de auto op de bodem is (en niet op z'n kop komt) en dan nog (nadat de auto volledig is volgelopen) een paar minuten wachten tot de druk gelijk is... Gewoon ff je adem inhouden |
Ehm, wachten tot je op de bodem bent, lijkt me niet zo verstandig als het een beetje diep is Je kunt inderdaad wel het beste wachten tot de auto helemaal is volgelopen, anders krijg je de deuren niet open. Zodra je de deuren openkrijgt, zwem je eruit. Niet langer wachten dan nodig is; als de deuren opengaan is de druk (ongeveer) gelijk en kun je veilig naar buiten.
Je kunt proberen de ramen te openen om eruit te kruipen of, als dat niet meer lukt, om het vollopen sneller te laten gaan.
Just my 2cts.
|
Ex SRi 2.0 '94, GL '90, 2x SRi '91, 605 sv3.0 '90 - en nu een NS trajectkaart
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:51 Onderwerp: Re: |
|
Quo Vadis schreef: | bij de BX verstoppen de afvoerslangetjes wel eens waardoor het water naar binnen komt. Heeft de 405 eenzelfde constructie ? |
Helaas wel maar ik ben hier nog geen verstopte slangen tegen gekomen.
Welkom hier en veel plezier met je mooie break
|
|
|
Naar boven |
|
|
Quo Vadis Nieuw
Quo Registratie: 16-4-2008 Berichten: 17 Leeftijd: 74
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:55 Onderwerp: Re: |
|
k-pax schreef: | Quo Vadis schreef: | Nothing Beats a Lion schreef: | nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is |
Heb je het wel eens geprobeerd ? |
Hedendaagse veiligheidseisen voor autofabrikanten schrijven voor dat elektrische ramen en deurontgrendeling een aantal minuten (ik dacht 10 à 20) onder water moeten blijven werken. Hoe recent die regelgeving is, weet ik niet. |
Weet ik ook niet, maar ik ga het er niet op wagen
Quote: |
Quote: | Ik heb het bij verschillende programma's op tv gezien: Ramen en centrale deurvergrendeling houden er onmiddelijk mee op. Bij de auto van m'n broer gebeurde dat ook (toen ie in een sloot kwam). |
Dat zou dus eigenlijk niet mogen, maar onlogisch is het natuurlijk niet. Wat voor auto was het eigenlijk? |
Toyota supra. Hij had ook nog 'snufjes' aangelegd (nightrider lampjes, starten op afstand ed.) enneh, die gingen dus steeds aan en uit (koplampen klapten omhoog en omlaag, motor startte steeds en sloeg af, deurvergrendeling ging er steeds op en af... Kortom, het was niet echt grappig).
Quote: |
Electrics and water don't mix. Puur water geleidt geen stroom en zou niet zo'n probleem moeten zijn, maar in praktijk is er altijd wel wat opgelost zout wat geleiding mogelijk maakt en daardoor kortsluiting veroorzaakt. Het feit dat je met laagspanning te maken hebt, maakt het probleem in praktijk iets beter beheersbaar, maar het blijft natuurlijk een uitdaging. Ik ken overigens geen tests van moderne auto's op dit punt.
Quote: | Voordat druk binnen en buiten gelijk is moet je wachten tot de auto op de bodem is (en niet op z'n kop komt) en dan nog (nadat de auto volledig is volgelopen) een paar minuten wachten tot de druk gelijk is... Gewoon ff je adem inhouden |
Ehm, wachten tot je op de bodem bent, lijkt me niet zo verstandig als het een beetje diep is Je kunt inderdaad wel het beste wachten tot de auto helemaal is volgelopen, anders krijg je de deuren niet open. Zodra je de deuren openkrijgt, zwem je eruit. Niet langer wachten dan nodig is; als de deuren opengaan is de druk (ongeveer) gelijk en kun je veilig naar buiten.
Je kunt proberen de ramen te openen om eruit te kruipen of, als dat niet meer lukt, om het vollopen sneller te laten gaan.
Just my 2cts. |
Ik heb filmpjes gezien van Top Gear en Mythbusters, bij allebei gebeurde hetzelfde: Alleen direct ná het tewater gaan, krijg je de deuren (met veel moeite) nog open. Zodra de auto een beetje begint te zinken (binnen een paar seconden) is de druk zo groot dat dat niet meer lukt. Zolang je aan het zinken bent blijft de druk buiten de auto groter dan in de auto (zelfs als de auto vol met water staat en je dus geen 'luchtbel' meer hebt). Pas als de auto op de bodem ligt ontstaat na een paar minuten een evenwicht en kunnen de deuren geopend worden. Ramen openen is een goed idee, maar met elektrische ramen kun je daar niet op vertrouwen. Daarom: hamertje mee en inslaan dat glas ! (je kunt natuurlijk eerst nog proberen of het portier nog open gaat...)
|
|
|
Naar boven |
|
|
Quo Vadis Nieuw
Quo Registratie: 16-4-2008 Berichten: 17 Leeftijd: 74
|
Geplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:57 Onderwerp: Re: |
|
fab405 schreef: | Quo Vadis schreef: | bij de BX verstoppen de afvoerslangetjes wel eens waardoor het water naar binnen komt. Heeft de 405 eenzelfde constructie ? |
Helaas wel maar ik ben hier nog geen verstopte slangen tegen gekomen.
Welkom hier en veel plezier met je mooie break |
Dan zal ik ze maar eens opzoeken en er voor de zekerheid wat perslucht doorheen jagen...
|
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 0:00 Onderwerp: Re: |
|
Aan de voorkant gaan ze de A-stijlen in en achterin door de C-stijlen, spreekt voor zich.
Enne, als je het water inrijdt, probeer dan je dakraam te openen. Dat motortje zal waarschijnlijk nog een tijdje boven het water uitkomen Mooi ontsnappingsluik, toch?
|
|
|
Naar boven |
|
|
Quo Vadis Nieuw
Quo Registratie: 16-4-2008 Berichten: 17 Leeftijd: 74
|
Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 0:14 Onderwerp: Re: |
|
fab405 schreef: |
Enne, als je het water inrijdt, probeer dan je dakraam te openen. Dat motortje zal waarschijnlijk nog een tijdje boven het water uitkomen Mooi ontsnappingsluik, toch? |
Ik zal de eerstvolgende keer als ik het water inrijdt het dakraampje proberen
Uiteraard zal ik jullie dan onverwijld van mijn avonturen berichten (heeft iemand nog een mooi afritje het water in in de buurt )
|
|
|
Naar boven |
|
|
William Gast
|
Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 11:39 Onderwerp: Re: |
|
Welkom hier!
|
|
|
Naar boven |
|
|
Break-Rider Gast
|
Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 12:55 Onderwerp: Re: |
|
Quo Vadis schreef: | fab405 schreef: | Quo Vadis schreef: | bij de BX verstoppen de afvoerslangetjes wel eens waardoor het water naar binnen komt. Heeft de 405 eenzelfde constructie ? |
Helaas wel maar ik ben hier nog geen verstopte slangen tegen gekomen.
Welkom hier en veel plezier met je mooie break |
Dan zal ik ze maar eens opzoeken en er voor de zekerheid wat perslucht doorheen jagen... |
Slangen (4 stuks) van het orginele dakraam van de 405 zitten in de 2 voorstijlen van het voorraam en de 2 stijlen achter de achterdeur. Hele mooie Break, welkom bij de club
|
|
|
Naar boven |
|
|
Borntobewild Webmaster
Stefan Registratie: 22-7-2005 Berichten: 35015 Woonplaats: Utrecht Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 13:10 Onderwerp: Re: |
|
staat gewoon 3 posts hierboven
had ik al welkom gezegd
|
Peugeot 405, que hermoso culo!
|
|
Naar boven |
|
|
houbens405 405 Verslaafd
Dean Registratie: 24-3-2008 Berichten: 849 Woonplaats: Blokker, Noord-Holland Leeftijd: 43
|
Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 13:37 Onderwerp: Re: |
|
Welkom onboard!
Veel plezier op het forum!
|
Peugeot 406 Break 3.0 V6 2000
|
|
Naar boven |
|
|
|