Wereldwijd geleverd in 111 landen
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

en dit ben ik
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dennis_schaap
405 Kenner


Dennis
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 119
Woonplaats: Waalwijk
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jul, 2005 21:21    Onderwerp: en dit ben ik Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoi,

ik ben Dennis. Eigenaar van een 405 mi16 uit 1989 die gered is van de slopershamer. De vorige eigenaar had de auto in 1992 gekocht en is in 1999 gestrand met een kapotte motor. Hij had hem weg gezet in een schuur met de gedachte een keer de motor te gaan reviseren. De kilometerstand was toen 122000 km. In februari 2004 ging hj verhuizen en moest van de auto af. In eerste instantie wou hij hem naar de sloop brengen maar zag er stiekum toch wel brood in om hem te verkopen. Via marktplaats ben ik in contact gekomen met hem en ben ik bij de auto wezen kijken en ben spontaan verliefd geworden op de auto en heb gelijk een bod gedaan van 300 euro. Hij vond dat wat weinig, ik bood 350 euro en de auto was van mij! Een week later heb ik de auto opgehaald met een collega van me. Die week daarna heb ik gelijk de motor opengeschroefd en was mij al snel duidelijk waarom de auto was stil gevallen, alle 16 de klepjes krom. Distributieriem gebroken. Gelukkig een andere cilinderkop gevonden (uiteraard eerst de zuigers gecontroleerd op hoogte), deze gemonteerd, starten...hoop getik...motor loopt langzaam warm en getik werdt minder..."wow, wat loopt ie netjes". En dat voor een auto die 5 jaar stilgestaan heeft! Wegens tijdgebrek heeft deze opknapbeurt (alles weer gangbaar maken en keuringsklaar maken) wel een jaartje geduurt. In juni van dit jaar was ie dan eindelijk apk klaar, en de keurmeester was onder de indruk van de staat van deze auto! Ik moet er nog genoeg aan doen om het lakwerk weer netjes te krijgen, maar we gaan eerst vakantie houden met de 405. Vrijdag 29 juli vertrekken we richting Bordeaux....en ik heb er zin an!
Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image



306 XS G3 '99: daily driver
306 XT HDI '01: Familycar
405mi16 '89: project that never ends!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jul, 2005 21:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Jeetje, petje af!
En t is echt 'n mooi auto... t blijft gewoon mooi, wit...

Ooit hoop ik ook nog eens een "vergeten" mi16 te vinden... Wink

Grtn, en succes!



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jul, 2005 23:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hele leuke auto, en weklom op het forum !
Die kop op die foto is toch ge-reviseerd hoop ik?? Shocked




Laatst aangepast door Zaleo op Ma 25 Jul, 2005 23:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Justice
Een en al 405


Cees
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 2604
Woonplaats: Plano, TX
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jul, 2005 23:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Weer een MI16!
Zometeen hebben we meer sportmodellen dan gewoontjes ertussen!



JTA
filmpje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul, 2005 9:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat geloof ik niet, hoeveel van dit kaliber hebben we dan??


405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul, 2005 10:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Justice schreef:
Weer een MI16!
Zometeen hebben we meer sportmodellen dan gewoontjes ertussen!


Daar is niks mis mee Smile


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
dennis_schaap
405 Kenner


Dennis
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 119
Woonplaats: Waalwijk
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul, 2005 17:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@zaleo: de foto van de cilinderkop is voor de revisie, de kleppen liggen nogal recht. Normaal gesproken horen de kleppen bij een 16v in een soort v te staan Wink .

Ik ben best trots op m'n mi16 aangezien ze echt zeldzaam beginnen te worden. Ik wil er kwa uiterlijk ook zo weinig mogelijk aan veranderen omdat ik denk dat de 405 een echte klassieker gaat worden. Laat iedereen maar lelijk doen dat het een "ouwe lullenbak" is. Ik bedoel, ik heb best wat bekijks met m'n ouwe lullenbak in het stadscentrum! Kortom, de 405 vind ik een geweldige auto....ondanks ik altijd 205 gti heb gereden.....ook lekker trouwens Twisted Evil !!



306 XS G3 '99: daily driver
306 XT HDI '01: Familycar
405mi16 '89: project that never ends!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul, 2005 18:45    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hier rijd er nog zo een rond in zuid limburg Laughing ..
Heb wel 17"velgjes erbij gekocht en booskijkers, maar die haal je er zo weer vanaf.

dennis_schaap schreef:
@zaleo: de foto van de cilinderkop is voor de revisie, de kleppen liggen nogal recht. Normaal gesproken horen de kleppen bij een 16v in een soort v te staan Wink .

Ik ben best trots op m'n mi16 aangezien ze echt zeldzaam beginnen te worden. Ik wil er kwa uiterlijk ook zo weinig mogelijk aan veranderen omdat ik denk dat de 405 een echte klassieker gaat worden. Laat iedereen maar lelijk doen dat het een "ouwe lullenbak" is. Ik bedoel, ik heb best wat bekijks met m'n ouwe lullenbak in het stadscentrum! Kortom, de 405 vind ik een geweldige auto....ondanks ik altijd 205 gti heb gereden.....ook lekker trouwens Twisted Evil !!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
dennis_schaap
405 Kenner


Dennis
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 119
Woonplaats: Waalwijk
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul, 2005 21:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
de orginele 14 inch velgjes liggen bij mij gepoetst op zolder! Ik heb er overigens wel een openlucht filter en een sebering einddemper onder gemonteerd. Puur om het geluid.....bromt wel lekker zo'n 16v!!


306 XS G3 '99: daily driver
306 XT HDI '01: Familycar
405mi16 '89: project that never ends!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul, 2005 23:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mi16 heeft toch orgineel 15" ?? Teminste die van mij (1990).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jul, 2005 0:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zaleo schreef:
Mi16 heeft toch orgineel 15" ?? Teminste die van mij (1990).


Ja, maar jij hebt het "nieuwe model" velgen.
De velgen op de foto van deze Mi-16 zijn de velgen van de allereerste modellen, deze waren geloof ik 14''.

Mooie auto trouwens.



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
dennis_schaap
405 Kenner


Dennis
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 119
Woonplaats: Waalwijk
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jul, 2005 20:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Inderdaad, de eerste versies zijn geleverd met 14 inch wieltjes 185/65R14 meen ik. Ik heb er zelfs het onderhouds en instructieboekje nog bij!


306 XS G3 '99: daily driver
306 XT HDI '01: Familycar
405mi16 '89: project that never ends!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Ma 08 Sep, 2008 20:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
afgelopen zondag heb ik Dennis Schaap gespot, en natuurlijk even bij gepraat...juist alleen over de 205, 405 en 406

ik zag hem op de peugeot 205, 25 jaar bijeenkomst in Zwolle bij de peugot dealer

een geweldige opkomst met z'n 90 205 jes...gewoon super w00t w00t

hij was er niet met zijn witte 405MI16, maar met zijn 205GTI, helemaal lekker orgineel icon_peace
(sorrie voor de foto's , ik had alleen de telefoon bij me)

Click to view full-size and click again for resized image

leuk om hem weer te zien na een hele tijd

ik moest jullie nog vertellen dat het goed gaat met z'n 405MI16..


helaas waren er ook genoeg 205 jes met een MI16 blok..(staat goed opgeslagen en hij doet hem nooit meer weg)


Click to view full-size and click again for resized image


ik hou liever die blokken waarvoor die bestemd waren, juist in de 405 Very Happy



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 13 Sep, 2008 9:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
of in de 309 Rolling Eyes

dan is het stapje naar de 205 wel snel gezet Very Happy



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Za 13 Sep, 2008 9:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
icon_dribble Mooie 205 Cool


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls