Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
smollie307 SPAMmer
b a r t Registratie: 1-8-2006 Berichten: 3758 Woonplaats: Tilburg NO
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:33 Onderwerp: Re: |
|
ik kom ook niet bij de foto
ik gok een scooter
|
groeten van Bart
307 SW HDi 2.0 110pk Rouge Lucifer 17"Challengers, chromen grill, parrot 3100, voor verlaagd (bijna)
Laatst aangepast door smollie307 op Wo 22 Aug, 2007 21:39, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
Naar boven |
|
|
breakdiesel96 Nieuw
eje Registratie: 18-8-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Hengelo
|
|
Naar boven |
|
|
[_-_*zusje*_-_] 405 Stalker
Rianne Registratie: 24-2-2007 Berichten: 5333 Woonplaats: Oosterland (zeeland) Leeftijd: 30
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:40 Onderwerp: Re: |
|
peugeot viva ?
|
|
|
Naar boven |
|
|
breakdiesel96 Nieuw
eje Registratie: 18-8-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Hengelo
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:44 Onderwerp: Re: |
|
[_-_*zusje*_-_] schreef: | peugeot viva ? |
Jaaaaahh!! Vivacity: De leeuw onwaardig!!
|
|
|
Naar boven |
|
|
[_-_*zusje*_-_] 405 Stalker
Rianne Registratie: 24-2-2007 Berichten: 5333 Woonplaats: Oosterland (zeeland) Leeftijd: 30
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:44 Onderwerp: Re: |
|
Google
|
|
|
Naar boven |
|
|
Stephan 405 Maniak
Stephan Registratie: 27-1-2007 Berichten: 1619 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Do 23 Aug, 2007 0:58 Onderwerp: Re: |
|
Me broer had er ook 1 gehad. De eerste modelen maar hij had nooit problemen. Ik had ook een peugeot scooter en ook nooit problemen mee gehad.
Deze had ik.
|
Peugeot 405 SRDT Break. Grijs kenteken.
|
|
Naar boven |
|
|
breakdiesel96 Nieuw
eje Registratie: 18-8-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Hengelo
|
|
Naar boven |
|
|
Borntobewild Webmaster
Stefan Registratie: 22-7-2005 Berichten: 35015 Woonplaats: Utrecht Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Do 03 Jan, 2008 14:24 Onderwerp: Re: |
|
Quote: |
5-deurs / 5v., handgeschakeld
Ervaringen
Mijn vorige 405 Break Diesel ging weg met 350.000 (zakelijke) km op de teller dus het 405-vertrouwen was al aanwezig. Deze werd gekocht met 99.000 km en net drie jaar oud. Voor een 405 diesel was de auto net ingereden dus. Het betreft de Airline-uitvoering: elektrisch bedienbaar open dak.
Net als de eerste 405 heeft ook deze mij tot nu toe nooit in de steek gelaten. In tegenstelling tot mijn eerste 405 wordt deze puur voor de privékilometers van stal gehaald. Voor deze diesel maak ik eigenlijk veel te weinig kilometers: de hogere diesel-wegenbelasting haal ik er niet uit, maar omdat ik een dieselaar in hart en nieren ben maakt mij dat niet uit. de huidige kilometerstand van 209.000 is dan ook eigenlijk belachelijk laag.
Motorisch een absolute topper, deze 1900CC Peugeot diesel: super betrouwbaar en onverslijtbaar. Verwacht echter geen topprestaties zoals deze met modernere diesels wel mogelijk zijn. Rustig tokkelen naar je bestemming is het motto van deze auto.
Veel ruimte in deze Break: genoeg in elk geval om al jaren afgeladen vol met het hele gezin op vakantie naar de Alpen te kunnen.
Altijd krijgt de Break trouw volgens de voorschriften zijn beurten bij de (witte)Vakgarage. Gemiddeld ben ik per jaar zo`n 400 euro`s aan onderhoud kwijt, hetgeen niet abnormaal veel of weinig is.
De wagen wordt in 2008 12 jaar oud en z`n leeftijd begint langzamerhand toch wel tol te eisen: piepjes, kraakjes en rammeltjes beginnen de boventoon te voeren tijdens een rit over een klinkerweg. Op de lange weg is ie als vanouds redelijk stil en zeer comfotabel. De roest duivel is al wel langs geweest, meer hierover in het onderstaande gedeelte Problemen. Technisch zal deze 405 GLX-diesel-Break-Airline nog járen meekunnen, maar dat komt natuurlijk mede door het beperkte jaar-kilometrage en het binnen stallen van de wagen.
Zolang de onderhoudskosten nog zijn te overzien, blijf ik in deze -Franse Mercedes- rijden!!!
Problemen
Écht grote problemen zijn tot nu toe achterwege gebleven. De 405 rijdt nog altijd rond met de orginele koppeling, dynamo, remmen, startmotor, schokbrekers, versnellingsbak, enz....
Wat was er in al die jaren dan wél mis met deze held?
-Lekkage brandstofpomp bij plm. 150.000 km.(duur grapje...)
-Meer dan eens: Elektrische problemen:
Zgn. kermisverlichting achterzijde. (oxidatie stekkers)
Elektrische hoogteverstelling van de koplampen leidt een eigen leven. De lampen gaan tijdens het rijden vrolijk op en neer!(oxidatie stekkers)
-Roestvorming (!!!) aan de deurstijlen daar waar de deurvangers zitten. Het (zwakke?)metaal scheurt ter plekke gaat roesten... Ik heb alle vier deurstijlen moeten lassen! Misschien dat dit probleem exemplarisch is? Ik kom dit namelijk verder nergens tegen.
-Dashboardverlichting is een ramp. Hééél veel lampjes die niet zo hééél lang meegaan. Het waarschuwingslampje -vocht in het brandstofsysteem- brand geregeld zonder oorzaak. Is een bekend Peugeot-405-probleem blijkbaar.
-Lekkage aan het Airline-schuifdak. De afvoergootjes bleken verstopt....
Comfort 4
Prestaties 3
Betrouwbaarheid 5
Kosten 4
Overall waardering 4
Zou u weer een auto van hetzelfde merk kopen? ja
Kilometerstand bij aanschaf 99.000 km
Meest recente kilometerstand 209.000 km
Bouwjaar 1996
Jaar van aankoop 1999
Vorige auto Peugeot 405 GLD Break
Datum invoer 15-12-2007
Datum laatste wijziging 15-12-2007 |
Is wat leuker dan een linkje klikken...
Misschien ook leuk om ons te linken in dat review
|
Peugeot 405, que hermoso culo!
|
|
Naar boven |
|
|
Nothing Beats a Lion Drive-hard fan
Arjan Registratie: 1-2-2006 Berichten: 14919
|
Geplaatst: Do 03 Jan, 2008 19:08 Onderwerp: Re: |
|
Quote: |
Het betreft de Airline-uitvoering: elektrisch bedienbaar open dak of airco, de mijne heeft het electrisch bedienbare dak.
|
En in sommige airlines zit het allebei
|
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
|
|
Naar boven |
|
|
breakdiesel96 Nieuw
eje Registratie: 18-8-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Hengelo
|
Geplaatst: Zo 06 Jan, 2008 18:04 Onderwerp: Re: |
|
Quote: | -Roestvorming (!!!) aan de deurstijlen daar waar de deurvangers zitten. Het (zwakke?)metaal scheurt ter plekke gaat roesten... Ik heb alle vier deurstijlen moeten lassen! Misschien dat dit probleem exemplarisch is? Ik kom dit namelijk verder nergens tegen. |
Heeft iemand hier ook deze ervaring?
Groeten, éjé
|
|
|
Naar boven |
|
|
ronald Drive-hard fan
ronald Registratie: 9-10-2005 Berichten: 13420 Woonplaats: Delft Leeftijd: 50
|
Geplaatst: Ma 07 Jan, 2008 13:26 Onderwerp: Re: |
|
Dit bedoel je?
|
|
|
Naar boven |
|
|
breakdiesel96 Nieuw
eje Registratie: 18-8-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Hengelo
|
Geplaatst: Ma 07 Jan, 2008 19:49 Onderwerp: Re: |
|
yep!!
Bij mijn 405 waren alle 4 deurstijlen ernstig aangetast en kapotgescheurd!!
Maar ik ben dus niet de enige zie ik....
|
|
|
Naar boven |
|
|
Kriddo Is it human, or a 405?
Dirk Registratie: 14-8-2005 Berichten: 8334 Woonplaats: Volendam
|
Geplaatst: Ma 07 Jan, 2008 23:17 Onderwerp: Re: |
|
Co had het ook bij zijn 405.
Tis incidenteel.
|
Peugeot 405 Mi16 1.9
|
|
Naar boven |
|
|
fab405 Moderator
Fedor Registratie: 22-7-2005 Berichten: 36061 Woonplaats: Hoofddorp!! Leeftijd: 49
|
Geplaatst: Wo 09 Jan, 2008 21:57 Onderwerp: Re: |
|
En Paul...
|
|
|
Naar boven |
|
|
breakdiesel96 Nieuw
eje Registratie: 18-8-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Hengelo
|
Geplaatst: Wo 09 Jan, 2008 23:04 Onderwerp: Re: |
|
Ik kwam er eigenlijk veel te laat achter, het kwaad was al geschied. ernstige roest ACHTER het rubber..
Jammer van mijn verder absoluut roestvrije 405.. Laswerk uit moeten voeren aan alle 4 deurstijlen.
Tijdig checken mensen!!
|
|
|
Naar boven |
|
|
|