The coolest name ever given to a car - MI16
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Voorstellen: breakdiesel96
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
smollie307
SPAMmer


b a r t
Registratie: 1-8-2006
Berichten: 3758
Woonplaats: Tilburg NO

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:33    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ik kom ook niet bij de foto whistling

ik gok een Peugeot logo scooter Razz Wink



groeten van Bart
Click to view full-size and click again for resized image
307 SW HDi 2.0 110pk Rouge Lucifer 17"Challengers, chromen grill, parrot 3100, voor verlaagd (bijna)



Laatst aangepast door smollie307 op Wo 22 Aug, 2007 21:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
breakdiesel96
Nieuw


eje
Registratie: 18-8-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
foutje in de link. sorry

smollie komt er heel dicht bij!

juiste link:

http://members.home.nl/eje/VVC%200526.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
[_-_*zusje*_-_]
405 Stalker


Rianne
Registratie: 24-2-2007
Berichten: 5333
Woonplaats: Oosterland (zeeland)
Leeftijd: 30

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
peugeot viva ?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
breakdiesel96
Nieuw


eje
Registratie: 18-8-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
[_-_*zusje*_-_] schreef:
peugeot viva ?



Jaaaaahh!! Vivacity: De leeuw onwaardig!! Mad Mad Mad Mad


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
[_-_*zusje*_-_]
405 Stalker


Rianne
Registratie: 24-2-2007
Berichten: 5333
Woonplaats: Oosterland (zeeland)
Leeftijd: 30

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2007 21:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Google Razz Holy Santa

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Stephan
405 Maniak


Stephan
Registratie: 27-1-2007
Berichten: 1619
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Do 23 Aug, 2007 0:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Me broer had er ook 1 gehad. De eerste modelen maar hij had nooit problemen. Ik had ook een peugeot scooter en ook nooit problemen mee gehad.
Deze had ik.
Click to view full-size and click again for resized image



Peugeot 405 SRDT Break. Grijs kenteken.
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
breakdiesel96
Nieuw


eje
Registratie: 18-8-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Do 03 Jan, 2008 14:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Review van m`n Breakdieseltje geplaatst op Autoweek:

http://www.autoweek.nl/myrevie.....p?id=18697

Groeten, éjé


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 03 Jan, 2008 14:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quote:

Click to view full-size and click again for resized image
5-deurs / 5v., handgeschakeld
Ervaringen
Mijn vorige 405 Break Diesel ging weg met 350.000 (zakelijke) km op de teller dus het 405-vertrouwen was al aanwezig. Deze werd gekocht met 99.000 km en net drie jaar oud. Voor een 405 diesel was de auto net ingereden dus. Het betreft de Airline-uitvoering: elektrisch bedienbaar open dak.

Net als de eerste 405 heeft ook deze mij tot nu toe nooit in de steek gelaten. In tegenstelling tot mijn eerste 405 wordt deze puur voor de privékilometers van stal gehaald. Voor deze diesel maak ik eigenlijk veel te weinig kilometers: de hogere diesel-wegenbelasting haal ik er niet uit, maar omdat ik een dieselaar in hart en nieren ben maakt mij dat niet uit. de huidige kilometerstand van 209.000 is dan ook eigenlijk belachelijk laag.

Motorisch een absolute topper, deze 1900CC Peugeot diesel: super betrouwbaar en onverslijtbaar. Verwacht echter geen topprestaties zoals deze met modernere diesels wel mogelijk zijn. Rustig tokkelen naar je bestemming is het motto van deze auto.

Veel ruimte in deze Break: genoeg in elk geval om al jaren afgeladen vol met het hele gezin op vakantie naar de Alpen te kunnen.

Altijd krijgt de Break trouw volgens de voorschriften zijn beurten bij de (witte)Vakgarage. Gemiddeld ben ik per jaar zo`n 400 euro`s aan onderhoud kwijt, hetgeen niet abnormaal veel of weinig is.

De wagen wordt in 2008 12 jaar oud en z`n leeftijd begint langzamerhand toch wel tol te eisen: piepjes, kraakjes en rammeltjes beginnen de boventoon te voeren tijdens een rit over een klinkerweg. Op de lange weg is ie als vanouds redelijk stil en zeer comfotabel. De roest duivel is al wel langs geweest, meer hierover in het onderstaande gedeelte Problemen. Technisch zal deze 405 GLX-diesel-Break-Airline nog járen meekunnen, maar dat komt natuurlijk mede door het beperkte jaar-kilometrage en het binnen stallen van de wagen.

Zolang de onderhoudskosten nog zijn te overzien, blijf ik in deze -Franse Mercedes- rijden!!!
Problemen
Écht grote problemen zijn tot nu toe achterwege gebleven. De 405 rijdt nog altijd rond met de orginele koppeling, dynamo, remmen, startmotor, schokbrekers, versnellingsbak, enz....

Wat was er in al die jaren dan wél mis met deze held?

-Lekkage brandstofpomp bij plm. 150.000 km.(duur grapje...)

-Meer dan eens: Elektrische problemen:
Zgn. kermisverlichting achterzijde. (oxidatie stekkers)
Elektrische hoogteverstelling van de koplampen leidt een eigen leven. De lampen gaan tijdens het rijden vrolijk op en neer!(oxidatie stekkers)

-Roestvorming (!!!) aan de deurstijlen daar waar de deurvangers zitten. Het (zwakke?)metaal scheurt ter plekke gaat roesten... Ik heb alle vier deurstijlen moeten lassen! Misschien dat dit probleem exemplarisch is? Ik kom dit namelijk verder nergens tegen.

-Dashboardverlichting is een ramp. Hééél veel lampjes die niet zo hééél lang meegaan. Het waarschuwingslampje -vocht in het brandstofsysteem- brand geregeld zonder oorzaak. Is een bekend Peugeot-405-probleem blijkbaar.

-Lekkage aan het Airline-schuifdak. De afvoergootjes bleken verstopt....
Comfort 4
Prestaties 3
Betrouwbaarheid 5
Kosten 4
Overall waardering 4
Zou u weer een auto van hetzelfde merk kopen? ja
Kilometerstand bij aanschaf 99.000 km
Meest recente kilometerstand 209.000 km
Bouwjaar 1996
Jaar van aankoop 1999
Vorige auto Peugeot 405 GLD Break
Datum invoer 15-12-2007
Datum laatste wijziging 15-12-2007


Is wat leuker dan een linkje klikken...

Misschien ook leuk om ons te linken in dat review Wink



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Do 03 Jan, 2008 19:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quote:

Het betreft de Airline-uitvoering: elektrisch bedienbaar open dak of airco, de mijne heeft het electrisch bedienbare dak.


En in sommige airlines zit het allebei Wink



605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
breakdiesel96
Nieuw


eje
Registratie: 18-8-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jan, 2008 18:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quote:
-Roestvorming (!!!) aan de deurstijlen daar waar de deurvangers zitten. Het (zwakke?)metaal scheurt ter plekke gaat roesten... Ik heb alle vier deurstijlen moeten lassen! Misschien dat dit probleem exemplarisch is? Ik kom dit namelijk verder nergens tegen.


Heeft iemand hier ook deze ervaring?

Groeten, éjé


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jan, 2008 13:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Click to view full-size and click again for resized image

Dit bedoel je?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
breakdiesel96
Nieuw


eje
Registratie: 18-8-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jan, 2008 19:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
yep!!

Bij mijn 405 waren alle 4 deurstijlen ernstig aangetast en kapotgescheurd!!

Maar ik ben dus niet de enige zie ik....


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jan, 2008 23:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Co had het ook bij zijn 405.

Tis incidenteel.



Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jan, 2008 21:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En Paul...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
breakdiesel96
Nieuw


eje
Registratie: 18-8-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jan, 2008 23:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik kwam er eigenlijk veel te laat achter, het kwaad was al geschied. ernstige roest ACHTER het rubber.. devil

Jammer van mijn verder absoluut roestvrije 405.. Laswerk uit moeten voeren aan alle 4 deurstijlen. Sad

Tijdig checken mensen!!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls