25 jaar Peugeot 405 1987-2012
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Kriddo
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Vr 10 Mrt, 2006 20:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nieuwste toevoeging aan mijn wagen:

Click to view full-size and click again for resized image

+ Nieuwe oliekeerring, verwarmingsradiateur(Alweer). Ik had gevraagd om de waterpomp ook te vervangen, maar volgens hun hoefde ik niet bang te zijn voor een kapotte waterpomp met de nieuwe riem, zou mij weer van een paar kosten afhelpen.

Verder de ventilator eens schoongemaakt en ingespoten met WD40, deze had nogal wat kuren en die blijken hiermee te zijn verhoplen.

Grote Schoonmaak voor mijn auto op het programma. Interieur gaat opgepoetst worden met vanillegeur, de vloerbekleding en kofferbakbekleding gaat behandeld worden met de hogedrukspuit, evenals de motor, al die kvs en olie eraf. De stoelen en achterbank geef ik een stoombeurt en de hele zooi wil ik grondig stofzuigen.

Deze wagen blijft dus voorlopig nog rijden. Grootste reden om niet over te gaan tot de koop van een andere 405, een jongere met 60000 km minder op de teller en dezelfde opties, was omdat deze wagen al 2 jaar lang zonder enkel probleem door de APK gaat, en voor de rest nog technisch goed is.

Voor de rest ga ik letterlijk elke wagen, lichtblauw van kleur hier in de buurt onderzoeken op bumper of carroserieschade. Dit aangezien er een mooie streep lichtblauwe lak op mijn rechterportier zit, waar iemand tegenaan gegleden heeft. Buurvrouw schijnt het gezien te hebben, alvorens deze autobestuurd(st)er er volgas vandoor is gegaan.

Dit was het voorlopig Very Happy


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Vr 10 Mrt, 2006 20:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Genoeg lijkt me, fijn te zien dat je een 405 hart hebt, toppie hoor,


405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Le Lion Gris
Drive-hard fan


gchj
Registratie: 1-11-2005
Berichten: 11412

Leeftijd: 21

BerichtGeplaatst: Za 11 Mrt, 2006 1:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Jammer dat je buurvrouw geen nummerbord heeft gezien! Ik heb een hekel aan doorrijders!
Hopelijk vind je ze, dat zal een leuke meetingactiviteit worden op de meeting in Volendam devil



Mja. Fatsoen is er niet bij blijkbaar.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 11 Mrt, 2006 1:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gelukkig is deze 405 gered! Ik was even bang dat de problemen van laatst het einde zou betekenen.

Geniet er nog maar lang van!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 13:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Kleine Update.

Heb de rekening gisteren ontvangen.

€525,17

Ik had gegokt tussen de 5-600 €uri's



Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 13:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
best bedrag, maar je weet nu zeker dat die goed is
en voor dat geld had je geen andere 405 is deze staat. whistling



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 13:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Daar ga ik maar vanuit.


Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 13:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
mijn GLX mag in juni, kijken wat voorn factuur daar uitkomt.
maar alles kost geld,
ik ben eigenlijk best benieuwd naar de nieuwe 405 in onze ploeg, kunnen niet alle nieuwe leden op de meeting bij elkaar staan??



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 13:54    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Leuk idee Very Happy

Voorstellen in het opstelling-topic Smile



Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mrt, 2006 13:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ach, we zien wel, kom op tijd en je staat vooraan, voor de foto doen we misschien nog een paar varianten Cool bast van de ideeen.


405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Do 23 Mrt, 2006 21:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Weer een kleine update.

Al een tijdje hoor ik de uitlaat rammelen, echter was er geen toename in geluid merkbaar. Tot gisteren. En zie hier de oorzaak:

Click to view full-size and click again for resized image

Niet zo best. De einddemper is verroest bij de buis, en hier moet dus zo spoedig mogelijk een nieuwe in, voordat deze er afdonderd.

Verder vandaag mijn auto een goede zuigbeurt gegeven. Alle hoekjes hebben te maken gehad met de stofzuiger, en het ziet er weer schoon en fris uit.

Echter, met de KVS zooi van afgelopen weken rook het nog niet al te fris in mijn wagen. Maar als ik nu mijn deur opengooi, overmand een walm van vanille-geur mij.... iets te veel, eerlijk gezegd Very Happy . Toch volgende keer minder als 3-kwart buis cockpitspray gebruiken Laughing . Met deze spray heb ik mijn interieur onder handen genomen en stofvrij en geurrijk gemaakt. Ook lijkt het een stuk donderker en glanzender geworden te zijn.

Tijdens het zuigen en boenen had ik de radio van me wagen aan, voor 2 minuten... toen stopte die ermee. Accu weer leeg, dus gelijk maar een nieuwe gemonteerd:
Click to view full-size and click again for resized image

Is een zwaardere accu dan in de wagen zat(van 30 Ah naar 44 Ah), dus ik kon vaast en zeker weer een tijdje luisteren naar me cd's. Maar de radio werkte niet.. Dus ik alle bedrading maar weer eens nagekeken. Alles uitgezocht, maar niks kunnen vinden. Dus op zoek naar de kapotte zekering. Deze vervangen, gooi me contact weer aan, blijkt mijn afstandsbedienings-unit ineens weer tikken te geven. Sporadisch bleek hij weer te werken. Vreemd ding..

Ah, en dan deze:
Click to view full-size and click again for resized image
Uiteindelijk erop geplakt. Razz (Zie ook de mooie reflectie in mijn achterraam)

En dan alvast als voorbereiding op aanstaande zaterdag, me omvormer weer aangesloten, en de massa niet meer op de accu aangesloten. Nu zit de massa op het chassis, om precies te zijn vastgezet met de moer onder het asbakje achter de handrem:
Click to view full-size and click again for resized image

Dat was het voorlopig weer.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 24 Mrt, 2006 8:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nu alleen nog even een zekering tussen de pluspool en die dikke rode kabel ........

je wilt niet weten wat er gebeurd als die rode kabel tussen paravanne en motorkap doorschuurt en kortsluiting maakt : EXIT 405 Shocked Shocked

Edgar .



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Vr 24 Mrt, 2006 15:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik zal morgen een brandblusser meenemen Razz

Het apparaat zelf is gezekerd, ik neem aan dat deze zekering gewoon zijn werk zal doen en zal knappen voordat het vaut kan gaan.



Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
Anonymous
Gast







BerichtGeplaatst: Vr 24 Mrt, 2006 15:26    Onderwerp: kriddo Reageer met quote
ik zou er toch nog een zekering tussen doen net na de accu, als je sluiting krijgt op je schutbord oid is het puntlassen voor gevorderden!!

Naar boven
Le Lion Gris
Drive-hard fan


gchj
Registratie: 1-11-2005
Berichten: 11412

Leeftijd: 21

BerichtGeplaatst: Vr 24 Mrt, 2006 15:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Der stond hier ergens een filmpje over een golfje waarmee dat ook gebeurde, dat ding fikte compleet af!

Ik heb ook nog wel een brandblusser achterin mocht het morgen misgaan Razz



Mja. Fatsoen is er niet bij blijkbaar.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 3 van 43
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls