Wereldwijd geleverd in 111 landen
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Even voorstellen...

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
matje
Nieuw


Ferdy
Registratie: 4-9-2014
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2016 16:42    Onderwerp: Even voorstellen... Reageer met quote Add User to Ignore List
Zo, het laatste 'even voorstellen' topic is net iets meer dan 1 jaar oud. Shocked Hier weer een nieuwe...

Al een tijdje geleden heb ik een 405 1.6 grx uit 1995 opgepikt met een kapotte koppeling. Deze vervangen en ondertussen met hulp van een vriend die er wel verstand van heeft nog wat meer gerepareerd. Met veel plezier de nodige uurtjes in gestoken en veel van geleerd.

Nu zit ik sinds enige tijd met natte voetjes in de auto, de bijrijder ook en zelfs achterin. Ik vermoedde eerst een lekje van regenwater ergens, dus ik heb gespeurd:
- onder de hoofdremcilinder alles goed schoongemaakt, maar daar lekt het niet.
- de afwatering in de deuren lekt niet naar binnen toe en het foam op een paar plekken waar het loszat goed vastgeplakt, dat helpt ook niet, hoewel de bevestigingsklippen van het kunststof waarin de deurrubbers aan de onderkant vastzitten wel zijn verroest en het daar aan de binnenzijde ook wat vochtig is. De deurrubbers en raamrubbers sluiten verder redelijk af (geprobeerd met de tuinslang)
- via de achterbak lijkt ook niets te lekken

De bodem in de auto voelt overigens niet alleen vochtig, maar ook een beetje vettig aan. Kan het dus zijn dat de kachelradiateur lekt? Ik ben bang van wel. De laatste tijd het koelvloeistofniveau in de gaten gehouden en dat neemt af.

Daarom ook dat ik terechtkwam op dit forum. Ik lees in de 'wie is wie' dat er verscheidene verhalen staan van anderen die de kachelradiateur hebben vervangen, maar dat lijkt op een plekje te staan wat voor mij niet toegankelijk is.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2016 20:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, deze club is zo goed als dood, een paar idioten hangen hier nog rond.

Voor de technische fora heb je idd speciale rechten nodig, om eendagsvliegen te voorkomen, ik zal je toevoegen.

En idd 99‰ zeker je kachel radiateur



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
matje
Nieuw


Ferdy
Registratie: 4-9-2014
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2016 1:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ha, dan voel ik mij hier helemaal thuis. Very Happy

Dankjewel. Dan ga ik eens even op m'n gemak lezen wat mij te wachten/te doen staat.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2016 12:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom.

Waar kom je vandaan? Als je een beetje in de buurt van Amsterdam woont dan kun je een keer langskomen voor het vervangen van je kachelradiateur. Of ga je het zelf doen?

Als je het dashboard er niet uit wil halen dan kun je onderaan het dashboard een stangetje wegzagen, dan kun je hem eruit halen zonder het dashboard uit te bouwen.

Succes!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2016 13:48    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En daarna netjes dat stangetje weer terug lassen Razz Cool


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2016 18:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik moet er nu ook maar eens aan gaan beginnen. Nog lang niet zo erg dat de vloer nat wordt maar inmiddels is mijn kachelventilator ook gestopt met draaien; Ontwasemen werkt dan ineens niet meer zo goed.
Dit jaar is de 405 nog niet in beweging geweest. Nu ja, de 205 heeft ook niet de wereld afgelegd. Toch lastig thuis werken; je rijdt een stuk minder (ook minder file maar goed).





___________________________________________________________________________________
405 GRX 1.6 & 205 GE 1.1


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
matje
Nieuw


Ferdy
Registratie: 4-9-2014
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2016 19:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat aanbod klinkt verleidelijk! Ik kom uit Utrecht, dus Amsterdam is niet ver weg.

In de vraagbaak ben je in 4 punten/stappen klaar, maar de praktijk is vast lastiger. Ik lees hier zo in andere topics dat je dit wel vaker hebt gedaan (en -een paar jaar geleden?- ook aan een Ringtool geklust hebt, leuk!). Een andere kachelradiateur (daarbij even op het type letten) en O-ringen en koelvloeistof. Verder niets bijzonders nodig, toch?

Dat stangetje leek je ook zonder mee te kunnen als ik lees dat anderen van rammelen van het dashboard geen/weinig last hebben.

fab405 schreef:
Welkom.

Waar kom je vandaan? Als je een beetje in de buurt van Amsterdam woont dan kun je een keer langskomen voor het vervangen van je kachelradiateur. Of ga je het zelf doen?

Als je het dashboard er niet uit wil halen dan kun je onderaan het dashboard een stangetje wegzagen, dan kun je hem eruit halen zonder het dashboard uit te bouwen.

Succes!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 19 Feb, 2016 12:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het is inderdaad al een paar jaar geleden maar moet lukken Very Happy

Ja, als dat stangetje doorgezaagd is dan levert dat geen gerammel of zo op. Of voor de zekerheid een lasje erop zoals Edgar zegt Razz


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls