Onze Peugeot 405 club garage, EH Autoservice !
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Loek en Joep's Turbo 16 replica
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sjaaks
Forumer


Loek
Registratie: 5-11-2014
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: Vr 21 Aug, 2015 21:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dank voor de tip. Inmiddels contact gehad met de dealer en op het 205 GTI Club forum wat tips gekregen. Blijkbaar is hetzelfde thermostaathuis ook geleverd op diverse 406'en en is dit t-pijpje gewoon los leverbaar voor een tientje. Dit weekend gaan we proberen het pijpje eruit te halen zodat we het kunnen vervangen. Lumiweld is idd mooi spul, maar waarschijnlijk is het pijpje zo broos dat het een kwestie van uitstel is.

Verder is er geen aanleiding om te vermoeden dat er nog iets mis is. Gisteren na een dag niet gereden te hebben geen rook uit de uitlaat. Als ik een paar weken niet rijd komt er misschien wel weer wat rook uit de uitlaat, maar na 5 minuutjes stationair draaien is het weg. Vervolgens kan ik uren rijden zonder dat er nog maar een beetje rook uit de uitlaat komt. Begrijp me dus goed, het zijn geen hoeveelheden rook zoals bij een lekke koppakking. Het is gewoon een klein beetje. Mij werd ook verteld dat dit een eigenschap is van monopoint injectie systemen. Geen idee of dat waar is.

Dus, ik ga proberen het euvel met het pijpje te fixen. Daarna heb ik er alle vertrouwen in dat de auto prima is. Hoewel ik je zorgen waardeer Wink, heb ik het vermoeden dat je voorstelling veel ernstiger is dan de werkelijkheid. Misschien is dat mijn schuld, geen idee. Maar mocht er later toch nog iets aan de hand zou zijn, kijken we dan wel weer. En dan mag je best zeggen "ik zei het toch" Wink. Er is nu wat Joep en ondergetekende betreft geen aanleiding om te vermoeden dat er meer aan de hand is.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjaaks
Forumer


Loek
Registratie: 5-11-2014
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: Vr 21 Aug, 2015 21:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Btw, misschien als ik een keer in de buurt ben, kan ik even langskomen, mag je zelf keuren. Laughing

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Za 22 Aug, 2015 19:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@CCP is iedereen welkom Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2015 16:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Limburg - N-H? Die zien we denk ik niet zo snel Wink

Succes, ik ben benieuwd!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Sjaaks
Forumer


Loek
Registratie: 5-11-2014
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2015 16:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De auto is bestemd voor leuke roadtrips, dus who knows! Wink


Overigens heb ik vandaag het t-pijpje opgehaald bij de dealer. Het zal vanavond of morgen op het thermostaathuis gemonteerd worden, dus we liggen nog op schema! whistling


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjaaks
Forumer


Loek
Registratie: 5-11-2014
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: Vr 28 Aug, 2015 9:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gisterenavond het thermostaathuis weer netjes terug gebouwd. Alles weer aangesloten en een paar keer check-check-dubbel-check gedaan om zeker te weten dat ik niets vergeten was. Gevuld, ontlucht, warm gedraaid, afgevuld en ready!

Vanmorgen met de 405 naar het werk gereden en het ging allemaal goed. Temperatuur blijft netjes rond de 83°C. Van het weekend de trip naar en in Friesland, heb er wel vertrouwen in, maar toch moet 'ie zijn credits opnieuw verdienen.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjaaks
Forumer


Loek
Registratie: 5-11-2014
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: Di 01 Sep, 2015 11:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hier schrijft een tevreden man. Gisteren weer heelhuids thuis afgeleverd door de 405, met 730 km schoon aan de haak op de dagteller. Dat was dus zeker een goede proef! De 405 heeft zich fantastisch gehouden. Koeling werkt optimaal, nooit boven de 90°C geweest. In Friesland op heerlijke weggetjes mogen sturen dus het was mooi. Ook wel genoten van de grotendeels open uitlaat. Leuk soundje en bij het volledig doortrekken af en toe een behoorlijke backfire op het moment van schakelen.

En dat voor een 1.6 automaat *kuch* whistling

Leuke bijkomstigheid is dat 'ie 1 op 15 rijdt.

Binnenkort kijken of er tijd is om 'm optisch klaar te maken voor (eindelijk) wat foto's van het geheel.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 12 Sep, 2015 8:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
thumbup

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2015 19:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Wave goed bezig Wink


405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls