405 MI16 - La griffe du Lion
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Hallo Peugeot!
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Zo 08 Feb, 2015 21:31    Onderwerp: Hallo Peugeot! Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo Peugeot 405 liefhebbers.

Ik ben Ben van Eperen en heb sinds afgelopen vrijdag een 405 GRX 1.6 air line.
Zaterdag vroeg een verkeersregelaar me of ik lid was van de 405 club. Nooit van gehoord dus thuis maar even gekeken (en aangemeld).
Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn 306. Deze was bezig met te overlijden; nog drie weken apk en een spontaan gescheurde kop maakten een vervanging noodzakelijk, een jaar eerder dan verwacht. Daar alle door mij bekeken 306 break's zelfs met verse apk allemaal werk behoeften vielen die stuk voor stuk af. De 405 viel op door het nog heel nette uiterlijk. Een volledige onderhoudshistorie en de prijs.
Nog driehonderd terug voor de amechtig olie lurkende 306 (1 op 100) en ik was helemaal blij.

Mijn Peugeot voor geschiedenis:
Van 1996 tot 2000 een 504 GL 2.0 uit 1978 (met 58.000km bij aanschaf en volledige onderhouds historie). total los door een slaaprijder op een 80km weg.
Van 2000 tot 2002 een 306 break 1.6 XT met alle mogelijke opties.
Van 2002 tot 2003 een 206CC 1.6 eigenlijk veel te klein.
Van 2012 tot 2015 een 306 break 1.4 XN break met XT interieur.

En nu dus de 405 GRX 1.6. Er is wel wat werk in het verschiet.
* De kachel ruikt af en toe naar koelvloeistof, als dat tegenvalt kan het dashboard er uit voor de reparatie.
* De linker koplamp heeft een sterretje.
* Her en der wat kleine lak beschadigingetjes.
* De klep van de radio sluit niet goed meer.
* Er zit wat 'bloemkool' op de velgen.

Tot zover mijn intro.

Click to view full-size and click again for resized image




Laatst aangepast door beeperhorrie op Di 10 Feb, 2015 21:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 09 Feb, 2015 9:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom Wink

Grote kans dat die verkeersregelaar onze Daan was.

Lijkt me een nette 405. Op de onofficiële manier hoeft voor vervanging van je kachelradiateur het dashboard er niet uit, er hoeft alleen een dus balkje in de buurt van de middenconsole doorgezaagd te worden. Gebruik de zoekfunctie maar op het forum. Ik weet niet waar je woont maar als je wat minder handig bent dan kun je naar EH-Autoservice in Zierikzee of een behulpzame forummer.

Veel plezier met je 405!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Ma 09 Feb, 2015 20:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mooie foto! Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Ma 09 Feb, 2015 21:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 <- Bedankt, daar kan ik wat mee.

Mathijs <- het onderwerp maakt ook dat het bijna geen lelijke foto kan worden.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Di 10 Feb, 2015 1:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
In dit geval niet nee Wink

Wat je trouwens nog kan doen voor die kachel is wat bar's leak o.i.d. er in gooien, heeft het bij mijn vorige 405 opgelost! Maar ik denk niet dat iedereen dit even verstandig vindt


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Di 10 Feb, 2015 11:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Prima oplossing perfect

Jammer is alleen dat (meestal) de kleine koelkanaaltjes in de cylinderkop ook dicht komen te zitten , wat dan een koppakking kan kosten Rolling Eyes

Ja , dat heb ik al regelmatig meegemaakt Surprised

Kachelradiateur vernieuwen is echt heel goed te doen whistling



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Do 12 Feb, 2015 0:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Vandaag met de kachel volledig 'uit' gereden. Nog ruik ik koelvloeistof als ik de blower aan zet (wel minder).
Zou het ook wat anders kunnen zijn? Slangen, gewone radiateur, enz.
Ook valt me op dat de temperatuurmeter in het begin van de rit (van 30 minuten) op de 100 graden staat en pas tegen het eind zakt naar 90 graden. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Misschien een thermostaat? Maar als ik die vervang welke graden moet ik dan kiezen, ze lopen van 82 tot 88 graden.

Meteen maar de olie gecheckt maar die is mooi goudbruin zonder sporen van mayonaise of benzine lucht.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 12 Feb, 2015 15:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Koelvloeistofgeur = 9 van de 10 keer een lekke kachelradiateur. Elke 405 komt een keer aan de beurt.

Voel eens op de mat in het voetenruim, beide kanten. Waarschijnlijk is het nat. En worden je ramen vettig?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Do 12 Feb, 2015 20:59    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoe kan je rit beginnen met 100 graden? Parkeer je de auto in een oven ofzo?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Do 12 Feb, 2015 22:48    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja inderdaad, onduidelijk.

De auto warmt gewoon op maar de temperatuur loopt dan door tot 100 graden. Pas zo'n 20 minuten daarna zakt die langzaam naar 90 graden.

De ramen zijn idd licht vettig, de vloermatten droog zonder sporen van vocht.
Voorlopig kan ik wel even zonder kachel maar het zal dus wel moeten gebeuren.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 13 Feb, 2015 10:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hou je koelvloeistofpeil goed in de gaten Wink

Eventueel kun je tijdelijk een bypass maken in het motorruim tegen het schutbord. Dan neem je de kachelradiateur uit het traject en zal ie niet meer lekken.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 13 Feb, 2015 10:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Kachel "uit" gaat feitelijk niet , zelfs in de stand geheel koud gaat nog steeds even veel koelvloeistof door de kachel als in standje warm , er zit geen kachelkraan in Wink


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Za 14 Feb, 2015 21:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dus maar zo snel mogelijk vervangen. Is de keus dan voor origineel of zijn er (betere) vervangers?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 16 Feb, 2015 12:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Eerst kijken welke je nodig hebt: Behr of Valeo. Dus eerst de oude verwijderen. De aansluitingen van die twee verschillen namelijk.

Ga je het zelf proberen?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Ma 16 Feb, 2015 15:53    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Valeo met de langere aluminium buizen , Behr met de kortere ....

"Origineel" is onzin , Peugeot maakt geen kachelradiateuren , die kopen ze ook maar in , bij o.a. Valeo Wink
Is duurder , voor hetzelfde onderdeel in dit geval frown

Van de Valeo versie heb ik ook nog wel een set aluminium buizen liggen (gebruikt) , wat ik je aan raad , want :
De buizen van het Behr systeem zijn korter , wat betekent dat de aansluiting van de kachelradiateur dikker / langer is , en dus wat lastiger te plaatsen Rolling Eyes
Dus altijd voor een Valeo systeem gaan , is makkelijker , als je nu een Behr systeem hebt , heb ik de benodigde buizen voor je .
Om de verwarring nog wat groter te maken :
Valeo (merk) verkoopt zowel het Valeo als ook het Behr (systeem) Razz



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls