405 T16 - Maatstaf voor Talent
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Hallo Peugeot!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 17 Feb, 2015 11:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En vergeet niet om er nieuwe O-ringen bij te kopen Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Wo 18 Feb, 2015 18:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik ga het zelf proberen. Wat ik waarschijnlijk NIET zelf ga doen is de distributieriem Want volgens mij heb ik ook daar kans op verschillende uitvoeringen en los daarvan wel heel erg weinig ruimte.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 18 Feb, 2015 21:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Kachelradiateur is lastiger als de distributie Razz

Stalen buisje dashboard door zagen valt nog mee , maar ff netjes er terug in lassen , zoals het hoort , kost wat meer moeite voor de meesten Rolling Eyes



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Do 19 Feb, 2015 18:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Voor het lassen ken ik iemand die dit professioneel heeft gedaan en de resultaten met de achterklep van zijn Golf cabrio zijn gewoon perfect.

Bij de distributie riem heb je volgens mij ook speciaal gereedschap nodig, en dat heb ik niet.


Dit beeldje hieronder lukt niet vaak meer; vanuit de 405 een andere 405.
Het was een GLX met een oudere dame er in. Verbazing wekkend trouwens hoe hard sommige mensen in de remmen gaan als ze een flits achter zich opmerken.
Click to view full-size and click again for resized image


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 20 Feb, 2015 19:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Voor de distributie heb je een 10mm en een 8 mm pen nodig ......

Gaat prima met een paar boortjes Razz



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Wo 25 Feb, 2015 12:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
EH Autoservice schreef:
Valeo met de langere aluminium buizen , Behr met de kortere ....
De buizen van het Behr systeem zijn korter , wat betekent dat de aansluiting van de kachelradiateur dikker / langer is , en dus wat lastiger te plaatsen
Dus altijd voor een Valeo systeem gaan , is makkelijker.


Is er een manier om vooraf te zien welke kachel radiateur er in zit?

Na 200 km in vier ritten zit het vloeistof niveau van de radiateur net onder de streep maximum bij koude motor. Ramen beslaan niet erg maar ik merk het wel, ook ruik ik de koelvloeistof (ik heb een scherpe geur waarneming, mijn vrouw ruikt het niet).

Wat me wel opvalt is dat de temperatuurmeter soms doorloopt tot boven de 100 graden, lijkt me niet helemaal goed; de 306 bleef altijd vast op 90 graden als de motor op temp was. Deze schommelt tussen 95 en 105.


Wat ik me verder nog afvraag; hoe kan ik rechten verkrijgen om in het forum op het technische vragen gedeelte te komen?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 25 Feb, 2015 19:22    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Als je een foto maakt van de aansluitingen op de kachelradiateur , IN de auto , kan ik makkelijk zien welke versie je hebt Wink


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 25 Feb, 2015 20:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Je bent toegevoegd aan de groep die toegang heeft voor de technische fora


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 0:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Foto moet ik nog doen.

Vandaag wel de thermostaat vervangen en hoera, de temperatuur blijft nu mooi stabiel op goed 90 graden.
Van de week ook maar even het interieur filtertje meepakken, in de gauwigheid zag ik een compleet stukje mooi gecomposteerde moerasgrond en een half vergaan prijsstickertje wat volgens mij nog in daalders of florijnen was aangeduid. Volgens de (niet complete) lijst met rekeningen is het filtertje ooit al na twee jaar vervangen (in 1997).


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 12:07    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
"al" na 2 jaar Rolling Eyes

Minstens 1 keer per jaar , en zelf doe ik het interieurfilter 2 keer per jaar Smile
Je moet er wel door ademen Wink



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2015 14:13    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik weet het, vanwege mijn long aandoening vervang ik ze ook twee keer per jaar.
Dus inderdaad 'al' met aanhalingstekens en dat was tevens de laatste keer dat het filter is vervangen. Apart toch, want verder onderhoud heeft wel steeds stipt plaatsgevonden. Ook wat niet echt nodig is, zoals iedere vijf jaar vier nieuwe matten (er heeft nog nooit iemand achterin gezeten).


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2015 19:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
EH Autoservice schreef:
Als je een foto maakt van de aansluitingen op de kachelradiateur , IN de auto , kan ik makkelijk zien welke versie je hebt Wink


Heeft wel even geduurd maar gedaan. Ik denk inmiddels zelf Valeo; ik kan rechts duidelijk aluminium buisjes zien zitten.
Click to view full-size and click again for resized image

Mijn 'nieuwe' 205je gaat binnenkort voor voorlopig het transport regelen.

Click to view full-size and click again for resized image


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Di 04 Aug, 2015 16:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ondanks dat de 405 voor mij nog steeds DE auto is begin ik de 205 ook steeds leuker te vinden.
Er zijn al wat puntjes weggewerkt:
Hoewel de 205 nog geen 160000 gelopen heeft was hij wel toe aan nieuwe stoelen (verteerd).
Verder is het dus een optisch bluffertje; bumpertje, stootstrips, wielen en type aanduiding achterop allemaal GTi (of GTi stijl).
Technisch is het gewoon een 1.1 met 4 bak en basic dashboardje.

In de eerste planning:
* Stoelen en bank vervangen wave1 (= gedaan)
* Dashboard met een klokje icon_joy (= gedaan)
* Radiootje er in icon_headfones (= gedaan)
* Onnodige stickers er af Confused
* Sleutelset vervangen (nu alles verschillend) frown
* Gordels achterin Rolling Eyes

Om het wat aanschouwelijker te maken:
Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Radiootje was makkelijk, de dure Pioneer bleek stuk maar de Marquant van nog geen twintig euro werkt perfect. Radio en MP3 via USB of SD alles doet het goed over de deurspeakertjes.

Stoeltjes en bankje zijn met het lossen en vast zetten van 14 schroefverbindingen omgezet.

Voor het klokje is een ander tellerbakje gekomen. Even helemaal los om de tellerstand gelijk te zetten naar welke ik heb. Nadeel hier vind ik nog steeds dat ik geen thermometer heb voor de koelvloeistof. Daar ga ik nog eens goed over dubben.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Di 20 Okt, 2015 12:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het is weer bieten campagne!

Click to view full-size and click again for resized image


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Di 20 Okt, 2015 17:54    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zo is ie veel mooier Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls