Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Do 28 Jun, 2012 16:36 Onderwerp: Re: |
|
Een bezoekje aan Henk stond al op mijn lijstje
En ik ga echt geen 480cc injectoren gebruiken...
Mijn idee was 267cc injectoren gebruiken ipv 196cc ...
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Do 28 Jun, 2012 18:50 Onderwerp: Re: |
|
Blijft evenwel grote onzin
Die grotere injectoren heb je totaal niet nodig ............
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Za 30 Jun, 2012 18:00 Onderwerp: Re: |
|
Gisteravond aan begonnen , vandaag afgemaakt ,
complete motor opgebouwd :
Morgen de versnellingsbak in elkaar zetten , tegen het blok aan bouwen , en ik heb de doelstelling het complete aandrijfaggregaat dan nog in de Rallye te hangen .............
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Zo 01 Jul, 2012 16:49 Onderwerp: Re: |
|
En we gaan gewoon lekker verder :
Vanmorgen eerst begonnen met de opbouw van de versnellingsbak .
Lager primaire as was niet fris meer , dus deze maar vernieuwd :
(zoek de verschillen)
Rechts de oude , met kunststof kooi .
Links de nieuwe , beiden van SKF .
Voor de oplettende kijker : de nieuwe heeft een stalen kooi EN een kogel meer .......
Een paar uur verder de bak tegen het blok aan geschroefd :
Zo veel mogelijk nieuw , dan is het maar voorlopig goed , dus ook nieuwe dynamo en startmotor
Zo komt het mooie moment met rasse schreden naderbij :
Dat gaat in je eentje ERG makkelijk bij een 106 , dus 10 minuten later :
Meteen DE hamvraag voor mij , gaat de setup die ik verzonnen heb met de airco-condensor / Nissens Diesel radiateur en 2 (imitatie) SPAL verntilatoren werken ...............
Nu nog niet in ieder geval , maar ik ga de radiateur maar eens te lijf met een schuurtolletje , en ook de dynamo nog een klein stukje , dan komt dat ook wel weer goed :
Wordt weer vervolgd !
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
Ray 405 Freak
Ray Registratie: 29-3-2006 Berichten: 7239 Woonplaats: 020 Leeftijd: 110
|
Geplaatst: Zo 01 Jul, 2012 17:05 Onderwerp: Re: |
|
Woot! Woot!
|
|
|
Naar boven |
|
|
RodoNet 405 Maniak
Robert Registratie: 5-8-2008 Berichten: 1771 Woonplaats: Schaarsbergen Leeftijd: 44
|
Geplaatst: Vr 06 Jul, 2012 23:25 Onderwerp: Re: |
|
Mooi werk Edgar!
Dit is eigenlijk gewoon een nieuwe auto aan het worden.
Kun je geen 'nieuw' kenteken aanvragen met bouwjaar 2012?
|
Fiat Ducato 3.0 CNG Rolstoelbus - zakelijk
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 9:08 Onderwerp: Re: |
|
Nee , het blijft hetzelfde oude , lelijke gebakje ......
Maar mijn sterkste kant , techniek dus , is alles nieuw en mooi .
En dat terwijl de "originele" uitstraling blijft
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
BertP 405 Gek
Bert Registratie: 9-11-2006 Berichten: 1475 Woonplaats: Rotterdam Leeftijd: 56
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 10:50 Onderwerp: Re: |
|
Uhh, iets met wolf in schaapskleren??
|
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 11:58 Onderwerp: Re: |
|
Maar dan wel een lelijke ouwe wolf
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
ronald Drive-hard fan
ronald Registratie: 9-10-2005 Berichten: 13420 Woonplaats: Delft Leeftijd: 50
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 16:03 Onderwerp: Re: |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
405GRI1.9 405 Freak
Jeffrey Registratie: 9-11-2008 Berichten: 6545 Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen Leeftijd: 47
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 16:46 Onderwerp: Re: |
|
Edgar, ik zie dat het oliefilter op iets geschroefd zit wat ik nog nooit zo heb gezien....
Is dat een oliekoeler?
|
Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 17:17 Onderwerp: Re: |
|
Warmtewisselaar .....
Hebben nagenoeg alle 16 kleppers en Turbo's bij PSA .
Ik ga dit systeem wel aanpassen :
Ik maak een extra koel circuit met behulp van een elektrische waterpomp , en dan ga ik deze koelvloeistof die door de warmtewisselaar heen gepompt wordt , ook door een aparte kleine radiateur pompen .
De functie blijft dus verder gelijk , maar als de boel lekker warm wordt , ga ik extra koelen .
Die extra koelvloeistof pomp ga ergens rond de 87 tot 92 graden schakelen met een thermoswitch in de radiateur
Mooie van een warmtewisselaar is dat je olie nooit te koud kan worden , en dat bij koude start de olie opgewarmd wordt door je koelvloeistof .
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
BertP 405 Gek
Bert Registratie: 9-11-2006 Berichten: 1475 Woonplaats: Rotterdam Leeftijd: 56
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 17:50 Onderwerp: Re: |
|
EH Autoservice schreef: | Mooie van een warmtewisselaar is dat je olie nooit te koud kan worden , en dat bij koude start de olie opgewarmd wordt door je koelvloeistof . |
Ik zou juist denken: bij een koude start wordt de warmte van de koelvloeistof gebruikt om de koude olie op te warmen en daardoor koelt de koelvloeistof weer extra af en duurt het uiteindelijk weer langer voordat de motor in zijn geheel (motorblok, olie, koelvloeistof) op bedrijfstemperatuur is. Of zie ik dat verkeerd?
|
|
|
Naar boven |
|
|
405GRI1.9 405 Freak
Jeffrey Registratie: 9-11-2008 Berichten: 6545 Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen Leeftijd: 47
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 18:22 Onderwerp: Re: |
|
Het is belangrijker dat je olie sneller op temperatuur is dan je koelvloeistof en de rest van het blok
|
Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Za 07 Jul, 2012 19:15 Onderwerp: Re: |
|
De auto's die ik ken met WW hebben ook een olietemp.meter op het dashboard,
dan pas zie je hoe lang het duurt voordat de olie op bedrijfstemperatuur is...
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
|