The coolest name ever given to a car - MI16
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

106 Ring Rallye project EH
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun, 2012 9:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Netjes, keurig afgewerkt met 2K blanke lak.

En toch zie ik een verschil, en dat is niet alleen de kleur...
Click to view full-size and click again for resized image

[edit] Edgard foto toegevoegd:
Click to view full-size and click again for resized image



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun, 2012 10:45    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Stickers zijn anders ........

Die van mij waren TE groot (607 klauw) , dus het tekentje er af geknipt , en dat zit op de achterremklauw Cool

Zo is het weer net even wat meer speciaal Very Happy



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun, 2012 11:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ahaa, juist.


Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun, 2012 21:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De door mij gekozen kleur is "brandweer rood" Razz


Systeem ook ontlucht !
Handrem is super - strak Smile



Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Ook maar de 16" wielen gemonteerd , want daar zal ik uiteindelijk toch mee rijden :


Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Die handrem is echt te gek , daar wordt je helemaal blij van :


Click to view full-size and click again for resized image



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun, 2012 21:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
EH Autoservice schreef:
De door mij gekozen kleur is "brandweer rood"


Dan gaat 'ie ook als de brandweer Razz


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
kees le mans
405 Gek


kees
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 1316
Woonplaats: Westland

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun, 2012 21:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
die kleur wilde ik ook maar ja Surprised


M.V.G Kees
ex Le Mans nu 308

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
kees le mans
405 Gek


kees
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 1316
Woonplaats: Westland

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun, 2012 21:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
je gaat er zo raar van kijken whistling


M.V.G Kees
ex Le Mans nu 308

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun, 2012 21:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2012 11:51    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En maar weer on topic Very Happy :

Weer enige progressie gemaakt met de Rallye , voorbereidingen op de motor inbouw :shiny:

Eerst maar eens begonnen met port matchen van de C2VTS inlaat op mijn "custom" J4 kop .
Mijn J4 "custom" cylinderkop heeft nog wat grotere kleppen dan een JP4 cylinderkop , en deze cylinderkop is ook geflowd .
Aangepast bolt patern , en ge port matched :

Click to view full-size and click again for resized image

Een C2VTS heeft standaard "lange" injectoren , en een fuel rail met 1 aansluiting .
Ik heb een paar beugels geconstrueerd zodat de standaard 16V fuel rail past , met de standaard "pico" injectoren :

Click to view full-size and click again for resized image

Een C2 VTS heeft een elektronisch gasklephuis , de standaard J4 ECU die ik gebruik in combinatie met een piggy back kan dat natuurlijk niet aansturen , dus moest er een "mechanisch" gasklephuis op komen .
Ik heb gekozen voor een 2,0 8V gasklephuis , mede omdat de gasklep 55 mm is , groter dus als een standaard 16V gasklep , en deze maat komt exact overeen met de aansluiting op het C2VTS inlaatspruitstuk Smile
Dus een adapterplaat gemaakt :

Click to view full-size and click again for resized image

Hier de adapterplaat op het inlaatspruitstuk gemonteerd :

Click to view full-size and click again for resized image

Op deze foto kun je zien dat het exact past , 1 groot gat :

Click to view full-size and click again for resized image

Als laatste een totaalplaatje van kop / inlaatspruitstuk / gasklephuis :

Click to view full-size and click again for resized image

Zo ver ben ik weer zeer tevreden , binnenkort de complete motor maar eens in elkaar schroeven en er in gaan hangen B)



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2012 14:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De onderste foto: Gaat dat passen kwa hoogte ?


Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2012 17:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja , ik heb eerder een C2VTS inlaat op een 16 klepper , in een Rallye phase 1 gebouwd Wink

En anders had ik het wel uit gemeten , ik ga echt niet iets bouwen om er achter te komen dat het niet past Very Happy



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2012 19:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Oké. Ik dacht dat je de eerste was.
En uit ervaring weet ik dat er veel tijd in passen en meten gaat zitten...



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2012 19:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Jan-Sietze schreef:
En uit ervaring weet ik dat er veel tijd in passen en meten gaat zitten...


Heb jij eigenlijk motorische aanpassingen gedaan voor meer vermogen
of is het alleen maar alles z.g.a.n. opbouwen?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2012 22:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Korte samenvatting: RFS inlaatspruitstuk + gasklep, cilinderkop geflowd, kleppen geslepen, compressie verhoogd, RFS equal length uitlaatspruitstuk en de katelysator achterwege gelaten.
Daarbij komen nog grotere injectoren en een aangepaste chip.
Smile



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Do 28 Jun, 2012 8:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Grotere injectoren ?
grote onzin natuurlijk whistling

Of denk je echt dat er zo veel vermogen uit gaat komen dat je standaard injectoren het niet meer aan kunnen Very Happy

En aangepaste chip , hoe bedoelie ?
Beter een piggyback o.i.d. , zodat je het echt fatsoenlijk af kunt stellen , ZEKER met grotere injectoren , want de motor gaat alleen maar staan verzuipen met die grotere injectoren Wink

Als je geen piggyback wil is er nog 1 oplossing :
Af laten stellen door Henk van "De Ringsleutel" , dat is de enige persoon in NL waarvoor elke ECU "programmeerbaar" is Wink



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 4 van 8
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls