The coolest name ever given to a car - MI16
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Even voorstellen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KwartOverÉén
Nieuw


J.
Registratie: 22-11-2011
Berichten: 11
Woonplaats: MN
Leeftijd: 34

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 13:29    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote Add User to Ignore List
Één goedemiddag,

na een tijdje terug al aangemeld te hebben toch ook maar even mezelf voorstellen!

Ben nu bijna een half jaar trotse eigenaar van een 405 1.6i GL automaat uit eind 1992, hiervoor 2 auto's gehad ook alle 2 Peugeot (Zit een beetje in de familie geloof ik).

Eerst een 106je uit 1994, wajoo daar heb ik kilometers mee gemaakt! Daarna een 205je volgens mij uit 1989 ofzo, een wit lelijk hok met nog handmatige choke, ookal ging die nog redelijk snel tot de 80 ofzo Laughing daarna drama!

Hier nog even de foto van de 405 in question!
Click to view full-size and click again for resized image

Helaas staat deze er niet meer helemaal bij zoals ik hem heb gekocht. Paar pluspuntjes, paar minpuntjes nog. Maar die gaan opgelost worden.

Heb nu 1 kapotte velg en 2 lekke banden, dus ben nog druk op zoek naar minstens 2 (goedkope) velgen. Banden heb ik al staan. 205/65/15 Firestone.

Ook de startmotor begint af en toe problemen te geven, paar tikken erop en hij doet het weer maar behoorlijk irritant.

Heb nu ook geen APK, waarschijnlijk gaan mn gaswaardes een probleem worden. Hij verbruikt ook aardig wat, op een volle tank misschien 500/550km en dan rij ik echt rustig, soms even snel op trekken alleen als het de verkeersveiligheid of doorstroming verbeterd of iets in die richting.

Pluspunt is dan wel, ik ben de 2de eigenaar. Vorige waren oude mensen, er zit zelfs nog een takel in de kofferbak voor een rolstoel, en het werkt! Maar er werd altijd rustig mee gereden, dus toen ik hem kreeg was hij ook zo sloom als de pest! Na goed warm te hebben gereden een beetje open getrapt. Langzaam kwam het slome beest uit zijn schulp!

Achter demper was lek, heb die vervangen met een zo goed als nieuwe dikke Mini Cooper S achter demper (RVS)! Samen met een collega er onder geknalt! Klinkt strak, niet te overdreven!

Verder is de binnenkant ook op een paar kleine dingen na ook nog in prima staat. Wat ik binnenkort wel even nog moet regelen is een nieuwe radio zo eentje met usb en mini jack, en bijpassende speakers. Dit is allemaal nog oud, nu alleen nog cd en radio met gare speakers.

Ook zou ik hem best een grote beurt mogen geven, maar dat zal helaas nog even moeten wachten.

Heb trouwens al een hoop nuttige informatie via dit forum kunnen vinden, bij deze mijn dank! Smile




Laatst aangepast door KwartOverÉén op Wo 21 Dec, 2011 3:28, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 13:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom op ons forum Smile

Je 405 ziet er nog goed uit.

Veel succes met het oplossen van de minpunten.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
svanderplas
Een en al 405


sebastiaan
Registratie: 17-2-2010
Berichten: 2651
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 33

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 14:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
welkom hier Very Happy


Peugeot 405 GRX 2.0 t16 modification
Peugeot 205 CT 1.4 86' Oldtimer cabrio (geschorst)
The Saga continues

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 18:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom Very Happy

Mooie kleur trouwens Laughing



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
svanderplas
Een en al 405


sebastiaan
Registratie: 17-2-2010
Berichten: 2651
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 33

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 18:30    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
gewoon beige toch of een donkere tint


Peugeot 405 GRX 2.0 t16 modification
Peugeot 205 CT 1.4 86' Oldtimer cabrio (geschorst)
The Saga continues

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 22:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
hey welkom hier...
leuk dat je de liefde voor de 405 heb gevonden Razz

ik heb trouwens nog 4 405/306 velgen liggen met redelijk banden erop Wink



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec, 2011 22:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
405GRI1.9 schreef:
Welkom Very Happy

Mooie kleur trouwens Laughing


Niets aan toe te voegen Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
KwartOverÉén
Nieuw


J.
Registratie: 22-11-2011
Berichten: 11
Woonplaats: MN
Leeftijd: 34

BerichtGeplaatst: Wo 21 Dec, 2011 3:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Bedankt voor de complimenten, vindt de kleur zelf ook erg goed bij de 405 staan!

daflover schreef:
hey welkom hier...
leuk dat je de liefde voor de 405 heb gevonden Razz

ik heb trouwens nog 4 405/306 velgen liggen met redelijk banden erop Wink


Bedankt voor het aanbod, vanmiddag 4 originele Peugeot lichtmetalen velgen gekocht en de 2 Firestone banden er om gelegd.

Nu nog even de achterwielen omwisselen met de Firestone's, oude banden van achter naar de 2 nieuw resterende velgen en die er voorop knallen.

Click to view full-size and click again for resized image

Ben benieuwd hoe ze gaan staan!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
svanderplas
Een en al 405


sebastiaan
Registratie: 17-2-2010
Berichten: 2651
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 33

BerichtGeplaatst: Wo 21 Dec, 2011 12:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
nette velgen, heb deze nooit eerder gezien


Peugeot 405 GRX 2.0 t16 modification
Peugeot 205 CT 1.4 86' Oldtimer cabrio (geschorst)
The Saga continues

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Wo 21 Dec, 2011 19:53    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Waarom las ik Flintstone banden Confused

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 21 Dec, 2011 22:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Leuke 406 velgen,
alleen heb ik het altijd jammer gevonden dat links en rechts niet gespiegeld is...



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
KwartOverÉén
Nieuw


J.
Registratie: 22-11-2011
Berichten: 11
Woonplaats: MN
Leeftijd: 34

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 2:47    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Moest even wennen maar ze staan toch goed bij de 405.
Vooral die dikkere banden achter zijn wel nice! Smile

Jan-Sietze schreef:
Leuke 406 velgen,
alleen heb ik het altijd jammer gevonden dat links en rechts niet gespiegeld is...


Ben ook iemand van symmetrie, maar het stoort me verder niet. Misschien iets voor later, ben nu iig blij dat ie weer op mooie schoenen staat!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 11:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
waar is de foto?? Razz


405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
KwartOverÉén
Nieuw


J.
Registratie: 22-11-2011
Berichten: 11
Woonplaats: MN
Leeftijd: 34

BerichtGeplaatst: Di 24 Jan, 2012 16:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Komt er aan blushing was aan het wachten tot ik hem weer gewassen had, maar met dit weer schiet het ook niet echt op Razz

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 24 Jan, 2012 18:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Juist met regen wassen, regenwater laat geen strepen na Smile


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls