25 jaar Peugeot 405 1987-2012
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

APK
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dutchscotty
Nieuw


David
Registratie: 10-10-2009
Berichten: 16
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011 0:27    Onderwerp: APK Reageer met quote Add User to Ignore List
Mijn 93 405 is weer door het APK gekomen zonder problemen. Verwachte problemen voor volgende jaar. Twee nieuwe voorbanden. thumbup

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011 9:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Als je voor volgend jaar de APK 2 voorbanden verwacht , zou ik ze nu gaan vervangen , je wil immers met fatsoenlijke banden de winter door , die er nu aan komt Wink


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011 10:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik zou ze in het voorjaar vervangen,
aangezien je 's winters 4 winterbanden monteerd Very Happy



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011 13:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
de gemiddelde 405 rijder zal het budget voor winterbanden ontbreken , alhoewel dat eigenlijk niets kost , aangezien dan je zomer banden niet slijten Rolling Eyes

Echter : liever een zomerband MET profiel , dan een versleten zomerband , in de winter ....... Wink



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011 16:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik vind het zeer goed dat men APK adviespunten geeft,
helaas doen de meeste mensen daar niks mee...
Juist door optijd dingen te vervangen kan men een hoop geld besparen.

Als iemand met gladde 'apk waardige' banden doorglijd tegen mijn auto aan, en op het keuringsraport staat het adviespuntje "banden" dan spring ik uit m'n vel van woede!


Plus: als de banden geen afkeurpunt zijn kun je naar een ander adres dan de keurende instantie.
Ik ken een heel geschikt adresje in Zierikzee Wink



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt, 2011 20:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik hoop op een pak sneeuw deze winter. Very Happy Kan ik eens echt het verschil voelen of die winterbanden echt wat doen.
En eigenlijk onbegrijpelijk dat ik eerder op de 405 winterbanden ga leggen dan op de 406.... Maar die is misschien volgend jaar aan de beurt.

Vorige week is de 405 goedgekeurd zonder adviespunten, en 3 weken geleden ook de 406 zonder adviespunten Wink



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Dutchscotty
Nieuw


David
Registratie: 10-10-2009
Berichten: 16
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Do 13 Okt, 2011 0:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik moet eerlijk toegeven dat Ik met mijn winterbanden de hele zomer hebt meegereden, en dat de auto daarmee door de keuring is gekomen. Volgende maand komt twee nieuwe winterbanden op de voorwielen. Voor de APK volgende jaar zal ik mijn zomer banden laten keuren. Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 13 Okt, 2011 0:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Beste banden altijd àchter monteren, hè Wink Tenzij je er van houdt om op nat-of glad wegdek te spinnen Razz

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Dutchscotty
Nieuw


David
Registratie: 10-10-2009
Berichten: 16
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Do 13 Okt, 2011 1:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
EH Autoservice schreef:
de gemiddelde 405 rijder zal het budget voor winterbanden ontbreken , alhoewel dat eigenlijk niets kost , aangezien dan je zomer banden niet slijten Rolling Eyes

Echter : liever een zomerband MET profiel , dan een versleten zomerband , in de winter ....... Wink


Ik woon in Hengelo(o) en rij dus vaak in Duitsland waar winterbanden zijn verplicht in winterse omstandigheden. Dus winterbanden

Jammer dat Zierikzee zo ver weg is anders was ik al lang bij je langs gekomen. Zijn er geen goeie 405 monteurs in het oosten van het land?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Vr 14 Okt, 2011 16:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Moah, is Drenthe Oosters genoeg? Ik ken nog wel een leuke in Assen.


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
pEus
405 Liefhebber!


Eugène
Registratie: 13-1-2011
Berichten: 94
Woonplaats: Waalwijk
Leeftijd: 53

BerichtGeplaatst: Do 08 Mrt, 2012 18:30    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Vorig jaar de uitlaat nog gerepareerd maar nu toch maar een nieuwe Rolling Eyes

Handremkabels vervangen en weer een jaar APK Very Happy


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
svanderplas
Een en al 405


sebastiaan
Registratie: 17-2-2010
Berichten: 2651
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 33

BerichtGeplaatst: Do 08 Mrt, 2012 23:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
als je mist/verstralers hebt en niet werken is dat een probleem voor de apk?

en op de 205:

heb nu ook nog iets: kentekenplaatverlichting werkt niet en achteruit-sproeier doet het wel maar zonder dat ik hem aan heb, ik heb vast wat draadjes verkeerd zitten want ik heb achterlichtbedrading vernieuwd van fase 1 naar fase 2 en lexus lampen opgezet, de mistlamp werkt maar een achteruitrij licht heb ik nog niet



Peugeot 405 GRX 2.0 t16 modification
Peugeot 205 CT 1.4 86' Oldtimer cabrio (geschorst)
The Saga continues

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
RodoNet
405 Maniak


Robert
Registratie: 5-8-2008
Berichten: 1771
Woonplaats: Schaarsbergen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Vr 09 Mrt, 2012 0:33    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De achteruitrijlamp (minimaal 1, aan de rechterkant) moet wel werken,
als de auto van oorsprong er één of twee heeft (Typegoedkeuring van de auto dus). Een oude Mini of lelijke eend heeft ze niet, dus hoeven ze daarop ook niet gemonteerd te worden.

Van de RDW-site, over mistlampen vóór:
De glazen mogen niet beschadigd, gerepareerd of bewerkt zijn. Tevens dienen de mistvoorlichten van nagenoeg gelijke grootte, kleur en sterkte te zijn en moeten ze nagenoeg symmetrisch zijn bevestigd.

Tijdens de APK moeten de mistlampen aan de voorzijde altijd ingeschakeld worden als deze aanwezig zijn op het voertuig. Wanneer ze ingeschakeld worden en beide branden volgens de eisen, dan is het goedkeur. Brandt één van de twee mistvoorlichten niet, dan is het sowieso afkeur. Branden ze echter beide niet na het inschakelen, dan is het altijd een goedkeur.



Fiat Ducato 3.0 CNG Rolstoelbus - zakelijk
Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Vr 09 Mrt, 2012 8:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quote:
De werking van de mistlichten aan de voorzijde is geen verplichte eis. Dit wil zeggen dat als beide mistlichten niet werken hierop niet afgekeurd kan worden. Wel letten op deugdelijke bevestiging.
Echter, als de mistvoorlichten wel werken vallen ze onder de keuringseisen van toegestane verlichting en in dat geval gelden de volgende artikelen: 5.2.59 lid 1, 5.2.59a lid 1, 2 en 3, artikel 5.2.61 lid 1 en artikel 128.


Lampen er uit en klaar Smile


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
svanderplas
Een en al 405


sebastiaan
Registratie: 17-2-2010
Berichten: 2651
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 33

BerichtGeplaatst: Vr 09 Mrt, 2012 9:18    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
RodoNet schreef:
De achteruitrijlamp (minimaal 1, aan de rechterkant) moet wel werken,

Tijdens de APK moeten de mistlampen aan de voorzijde altijd ingeschakeld worden als deze aanwezig zijn op het voertuig. Wanneer ze ingeschakeld worden en beide branden volgens de eisen, dan is het goedkeur. Brandt één van de twee mistvoorlichten niet, dan is het sowieso afkeur. Branden ze echter beide niet na het inschakelen, dan is het altijd een goedkeur.


Komt nog 1 achterruitrij licht in de bumper te zitten maar heb ik nu nog niet in bezit

Wel aanwezig maar kunnen sowieso niet ingeschakeld worden aangezien ik nog geen werkend schakelaar heb en kortsluiting (met zekering) heb gehad



Peugeot 405 GRX 2.0 t16 modification
Peugeot 205 CT 1.4 86' Oldtimer cabrio (geschorst)
The Saga continues

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls