De enige juiste plaats voor een 405 liefhebber
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

hernieuwde aanmelding voor het forum
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
parcham
Forumer


jan
Registratie: 23-3-2011
Berichten: 36

Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 13:05    Onderwerp: hernieuwde aanmelding voor het forum Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik woon al jaren in Duitsland en heb in 1992 een nieuwe 405 break ( met 1800 turbo diesel ) gekocht.
Roest valt mee. Door de jaren heen de binnenschermen aan de voorkant ter hoogte van de kokers een keer moeten lassen. Niet zo lang geleden begon de achterklep te roesten en vielen er gaten in het dak voor het schuifdak( waarschijnlijk vanwege slordig monteren van voorruit )
Buitenscherm achter links aan uitlaatkant doorgerot ( net boven de bumper ) en opnieuw gelast ( 2005) Koker ter hoogte van demper links achter is slecht.( Vet opgespoten ) maar moet nog een keer vervangen worden.
In de loop der jaren nogal wat meegemaakt met de auto.
Dynamo's ( 2 keer ), startmotor ( 1 keer ) 1x brandstofpomp vanwege smerige ( rode ) diesel, deurscharnieren, schuifdakmotor, achteras ( vanwege overbelading stonden de wielen naar buiten ) Nu weer zijn de stootrubbers van de achteras kaduuk zodat de achteras teveel doorhangt bij op de tweekoloms brug zetten.
Twee keer koplampen moeten vervangen wegens te weinig licht ( Tüv) door verdwijnen chroomlaag )
Een keer knipperlicht voorkant die hing te bungelen aan de electrische aansluitingen.
Een keer achterlicht wegens scheur vervangen ( Tüv )
De hemel een keer geschrobd met tapijtreiniger en toen kwam de stof van de hemel naar beneden. Dus die er maar af gehaald omdat lijmen niets uthaalt. De stof hecht niet op de lijm.
Lekkage in de auto via de dakrailing.
Remschijven 2 x , blokken, achterremvoeringen, fuseekogel 1 x, spoorstangen 3 x.
Uitlaten diverse malen. Op een gegeven moment was de pijp van de kat af geroest. Deze opnieuw gelast
Rubbers van de stabilisatorstang voor 1x.
Silentblocks ( rubbers ) van de beide triangels voor aan de schutbordkant vervangen 1 x .
Beide handremkabels in de loop der jaren vervangen door exemplaren met Teflon bekleding. Sinds die tijd geen last meer met vastzitten .
Remdrukregelaar achteras 1 keer vervangen. Oude exemplaar zat vast.
In 1998 een 406 dieselblok 1905 cc gemonteerd omdat bij het originele blok de kop kapot was. ( gescheurd )
Centrale deurvergrendeling zat vast en daarom gedemonteerd en opnieuw gesmeerd.
Km teller kabel 1 x vervangen.
Lampjes van teller en verwarming vervangen.
Koppeling twee keer vervangen ( nadat ik in het bos met een tandemasser vol hout had rondgereden )
Koppelingskabel twee keer vervangen. Plastic onderdeel aan het koppelingspedaal drie keer vervangen. Wanneer je dat onderdeel "gemakkelijk "monteert, monteer je het dus verkeerd en gaat dat onderdeel dus weer kapot binnen 30.000 km. De juiste montage is de moeilijke manier.
Kachelradiator 1 x vervangen. Aan de passagierskant stond er koelwater.
Radiator 1 x vervangen.
Inmiddels heeft de auto naar schatting ( er is ook een keer een nieuwe teller ingekomen ) 6 ton gelopen.
Het blok 4 ton.
Nog nooit schokbrekers moeten vernieuwen, behalve achter bij het monteren van een andere achteras met de oude schokbrekers van die as. Ik rijd dan ook als een oud wijf over verkeersdrempels.
De gemeente Groesbeek heeft het een keer geflikt om plotseling palen op de Klever baan te zetten. Daar is mijn vrouw opgeklapt . Bij de gemeente geen verhaal.
De Peugeot op een tandemasser en naar Polen. Delen bijgeleverd. Bumper, koplamp, gril, karter, radiator, ventilatoren, dwarsprofiel oliepomp, onderste motorsteun. Daar gerepareerd met helemaal spuiten voor 1000 E.

Nu is de koppakkking eruit en lekt hij olie langs het blok ( niet in koelwater ) Ik ben in dubio of de kop demonteren, vlakken en weer monteren ( E 800,- ) of een revisieblok van Bols en Kooijman ( Veghel ) omdat het huidige blok ook wat carterdruk heeft.
Om een diesel heel te houden rijd ik ( zoals mijn vader me leerde ) totdat hij op temperatuur is niet meer dan 2000 tpm in de eerste versnelling. Ik woon achteraan op een smal landweggetje waar geen overig verkeer is, zodat ik zonder probleem als een slak kan rijden .
Verder beschik ik nog over drie 404's. Een coupé injectie uit 1967, gekocht in Parijs in 1979 en twee diesels, waarvan een van mijn vader die deze in 1971 heeft gekocht bij garage Lammers in Nijmegen.
Vrijwel mijn hele leven alleen maar diesel gereden. Ik zou niet anders willen


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 13:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
FOto's wij wille foto's Very Happy

En wederom welkom!



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
parcham
Forumer


jan
Registratie: 23-3-2011
Berichten: 36

Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 13:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
en hoe doe ik dat met foto's ?
Groet parcham


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 13:48    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zo, da's nog eens een voorstelpost Very Happy Top dat je al zolang met de 405 rijdt en het na een tegenslag niet opgeeft Smile

Foto's kun je hosten op bijvoorbeeld www.photobucket.com

Na het uploaden kun je de link kopiëren en op het forum plakken Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Animal_Mother
405 Maniak


Pascal
Registratie: 13-10-2009
Berichten: 1586

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 14:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welcom en natuurlijk Worthless


Alfa Mike Foxtrot

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 14:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 schreef:
Zo, da's nog eens een voorstelpost Very Happy Top dat je al zolang met de 405 rijdt en het na een tegenslag niet opgeeft Smile

Foto's kun je hosten op bijvoorbeeld www.photobucket.com

Na het uploaden kun je de link kopiëren en op het forum plakken Wink



Of wat we liever hebben, gewoon een paar foto's uploaden naar onze site.
Daar krijg je ook gelijk een mooie code welke je hier kan plakken.

http://www.peugeot405club.nl/v.....?user=1831



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
parcham
Forumer


jan
Registratie: 23-3-2011
Berichten: 36

Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 14:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik zet hem vandaag of morgen even op de brug. Neem dan meteen een paar foto's van de onderkant.

Groet Parcham


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 20:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
na de enigsins valse start Razz

zeer welkom hier Very Happy



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 20:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom terug Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
parcham
Forumer


jan
Registratie: 23-3-2011
Berichten: 36

Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 22:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405


Vroeger wel maar tegenwoordig ben ik niet van het fanatieke Peugeot type.
Voor mij is het gewoon een kwestie van calculeren. Ondanks de genoemde reparaties ben ik nog nooit onderweg stil komen staan . Dus voor mij is hij best betrouwbaar .
De kosten die ik er jaarlijks aan heb, vallen in het niet bij de hoogte van de afschrijving op een nieuwe.
Bovendien ben ik gezegend met een behoorlijke dosis eigendunk. Het maakt me namelijk geen barst uit dat een ander met zijn op afbetaling gekochte auto mij misprijzend aankijkt.
Uit milieuoverwegingen kun je naar mijn idee beter doorrijden en repareren dan om de 4 jaar een nieuwe.
Alleen al de productie van een milieuvriendelijke Toyota Prius geeft meer Co2 uitstoot dan ik met mijn oude Peugeot er in 10 jaar uitgooi.

Ik zou ook geen Peugeot ( een nieuwere of nieuwe ) meer kopen. Electronisch schijnt het tegenwoordig allemaal niet zo best te zijn.

Ik heb in 1994 een nieuwe BMW 525 TDS touring gekocht . Vorig jaar kwam er een drijfstang door het carter naar buiten. Bovendien ook inmiddels nogal wat roestproblemen. Dus toen na 16 jaar maar opgeruimd. Toen een Jap gekocht ( Auris diesel ) voor de komende 15 á 20 jaar voor mijn vrouw. Wat een rommel zit er allemaal op. Airbags, ABS, anti slip, airconditioning, electrische ramen ( zit ook op de 405 )ingebouwde navigatie Maar je schijnt tegenwoordig helemaal geen auto meer te kunnen kopen zonder al die rommel die alleen maar kapot kan gaan. Als je met 100 tegen een paal knalt , helpt die rommel ook allemaal niet. Dus hoeft het er ook niet op te zitten.
Het heeft naar mijn idee ook weinig zin om tegenwoordig een Porsche te kopen. Je staat toch in de file en anders krijg je wel een douw wegens te hard rijden.
Dus ik rijd maar mooi door met de 405 tot het van de roest niet langer gaat


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 22:33    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
parcham schreef:
mooi verhaal


Very Happy



605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mrt, 2011 0:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Jij pikt de keutel bij het warme eind..


Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
parcham
Forumer


jan
Registratie: 23-3-2011
Berichten: 36

Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mrt, 2011 0:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nog vergeten ( misschien vallen me later nog andere dingen in die ik vervangen heb )

De rubbers om de schokbrekers van de McPhersonpoten . Als die kapot zijn, kun je het volgens mij heel snel schudden met je schokbrekers ( keerringen )
Dus poten eronder uit. Remslangen afklemmen. In de bankschroef. Veerspanner erop en de moer losdraaien op de bovenste schotel. Na samenpersen van de veren voor de zekerheid nog een spanbandje erom, zodat hij niet door je hersens vliegt mocht de veerspanner er onverhoopt afkomen.
Oude kapotte hoes eraf en nieuwe erop. Veer er op, moer monteren en voorzichtig de veerspanner lossen. Meteen een kwak vet in de karosserie boven de veerschotel. Baat het niet dan schaadt het niet.

Contactslot smeren met W 40. Niet doen dus. Ik kreeg de sleutel niet meer rond. Dus sleutel omzichtig een tik gegeven en gelukkig kon ik hem nog draaien. Dan boutje sleutelmaat 8 losdraaien op het contactslothuis In een bepaalde stand van de sleutel kun je een blokkeringspen aan de zijkant van het slot indrukken. Bedrading losmaken ( stekker ) en je schuift het slot eruit. Sleutelmaker kan hem niet maken. Toen er maar een gebruikt op de kop getikt. Ik heb nu wel twee sleutels.

Modderschermen ( plastic ) in voorschermen. Vooral de rechterkant is belangrijk door de v snaar van de dynamo en stuurbekrachtigingspomp die daar vlak boven loopt. Een poosje met een kapotte mdderplaat rondgereden. Kiezel tussen V snaar en poelie van de stuurbekrachtigingpomp. Gevolg is een stuk uit de wang van de poelie.

Twee bussen kettingvet voor motorfietskettingen heet gestookt ( ik had ze nog liggen ) Toen in de vloeistofspuit en op de compressor. Het vloeibare vet aan de onderkant, achter de tank en op de carosserie ( in de kokers ) achter de achterwielen gespoten. Er zat altijd vliegroest wat me niet beviel. Zie ook op internet : MIKES FETT.
Wel heel erg uitkijken met deze klus. Geen open vuur gebruiken om het vet heet te stoken ( brand ), handschoenen gebruiken en heel voorzichtig te werk gaan.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
parcham
Forumer


jan
Registratie: 23-3-2011
Berichten: 36

Leeftijd: 63

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mrt, 2011 0:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
http://www.korrosionsschutzfett.de/

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mrt, 2011 12:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!

Mooi om te lezen wat je allemaal aan je auto gedaan hebt.

Hoeveel kilometers heb je ermee gemaakt?



405 Break 1.8 GRX

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls