25 jaar Peugeot 405 1987-2012
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Erwin en zijn 405 break.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErwinM.
Forumer


Erwin
Registratie: 18-12-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Langeveen
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 13:06    Onderwerp: Erwin en zijn 405 break. Reageer met quote Add User to Ignore List
Goedendag.

Ik ben Erwin Meijer. 22 jaar oud. Kom uit Langeveen.
Dat is een klein plaatsje in overijssel. Ongeveer 15 km van almelo af Wink.

Ben van beroep een timmerman. Af en toe op de bouw, maar de meeste tijd zit ik in de werkplaats. Kozijnen, deuren, prefab onderdelen maken etc.

Nu ben ik vanaf begin dit jaar in het bezit van een peugeot 205. Niet een normale 205, maar een dimma.
Deze is in oktober voorzien van een gereviseerd motorblok. Een 2.0 16v uit een 306.

Voor de rest is die helemaal aangepakt. Rolkooi, schroefset, etc. Noem het maar op Razz.

Tijd voor een paar foto's:

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Maar omdat ik de 205 nog niet goed kan verzekeren tegen taxatiewaarde, rij ik er deze winter niet mee. Vind het zonde om hem total-loss te rijden, en er maar 800 euro voor terug te krijgen. (dagwaarde).

Daarom ben ik op een dag eens gaan kijken op internet, voor een goedkope auto voor de winter.

Daar kwam ik bij 405 uit.

Click to view full-size and click again for resized image

* betere foto's komen nog Smile *

Het is een 1.9 met 108? pk volgens mij Smile. Deze wordt voorzien van 2 nieuwe winterbanden, een beetje muziek. En voor de rest gebeurt er niet veel mee.

Groetjes, Erwin.




Laatst aangepast door ErwinM. op Zo 19 Dec, 2010 13:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 13:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Op het 405 forum een 405 een vervoershoer noemen is
misschien ietwat not done? Net niet de insteek die de meesten
hier hanteren als ze het over hun 405 hebben.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ErwinM.
Forumer


Erwin
Registratie: 18-12-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Langeveen
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 13:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Heb het al veranderd, was niet helemaal wakker Wink. Zelf vind ik het ook zeer jammer als ze dat zeggen over een 205 blushing .

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 13:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo Erwin,

Leuke 'vervoersprostituee', meestal noem ik prostituees maatschappelijk werksters, maat dat gaat hier niet op...

Maar misschien ga je de break nog wel eens waarderen.
't Is een iedeaale auto voor een beun klusje hier en daar, en dan kan het ook al snel uit om hem erbij te houden. Wink



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
misterdisaster
405 Gek


Thijs-Jan
Registratie: 2-2-2007
Berichten: 1126
Woonplaats: Zierikzee
Leeftijd: 34

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hey ouwe t(r)ukker! Razz


Zie dat je eindelijk een beetje verstandig begint te worden. whistling
Mag ik die foto van het CW 2010 hier neer zette? Weten ze gelijk wie je bent. Razz



Daily: Peugeot 406 coupe 3.0 24V V6 Pack
Project: Peugeot 205 1.9 GTi 16V ( Soon to be a V6 )
Tracktoy: Peugeot 205 Rallye 1.9 16V

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, Erwin Smile

Is het die break die al een tijd voor 350 euro op Marktplaats stond? Met die afgekloven versnellingspook en een deuk in een deur? Heb nog even getwijfeld om die op te halen.

Veel succes met de 405. En je mooie 205 Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ErwinM.
Forumer


Erwin
Registratie: 18-12-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Langeveen
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja het is inderdaad die 405. Heb hem opgehaald in emst.

Die deuk zit me niet dwars, maar die pook wel. Zitten best wel scherpe randen aan :X. Hoe krijg je het bij dit model eraf? Gewoon keihard trekken? Of zit hier een draai systeem in?

De 205 heeft een "trek" systeem namelijk.

Die foto van het CW 2010 laten we maar niet doen. Dan maak ik geen goede eerste indruk ben ik bang voor Razz.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Klein (405) wereldje Razz

Volgens mij was het trekken.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ErwinM.
Forumer


Erwin
Registratie: 18-12-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Langeveen
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Daar begin ik daar maandag als eerste mee. Dat domme ding moet vertrekken.

Ook gelijk 2 winterbanden besteld. Achter zitten nog goede zomerbanden op. Voor komen de winterbanden.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Je weet toch dat de beste banden (lees: met de beste grip) àchter moeten zitten? Anders breekt je break verschrikkelijk uit.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ErwinM.
Forumer


Erwin
Registratie: 18-12-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Langeveen
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik lees op verschillende fora's een topic over de winterbanden. Ze hebben allemaal een verschillende mening.

Ik dacht altijd dat het zo was, dat je de winterbanden voor moest hebben, omdat je anders nog niet vooruit komt?

Of is het zo, dat de voorkant al zwaar genoeg is. Dat hij genoeg druk uitoefent op de voorwielen. En dat de beste banden, achter moeten? Omdat hij daar het lichts is? Dus meer kans op uitbreken zeg maar?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Met mindere banden achter heeft een auto de neiging om bij nat weer of gladheid, van achteren uit te breken. Met mindere banden vóór wil de auto rechtdoor (onderstuur), dat is makkelijker op te vangen dan uitbreken (overstuur).

Mijn schoonvader was tot voor kort manager op een anti-slipschool, hij kan het veel beter uitleggen Razz We hebben daar als club een bijzonder leerzame meeting gehad waar we ook met onze eigen 405 mochten oefenen.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou gewoon 4 winterbanden kopen. Ik zie trouwens wel dat de prijzen opeens flink gestegen zijn frown


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Animal_Mother
405 Maniak


Pascal
Registratie: 13-10-2009
Berichten: 1586

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 14:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, nog een tukker.

Wie weet heeft Wind in Almelo nog winterbandjes tegen redelijke prijs.



Alfa Mike Foxtrot

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 15:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
hey is het een fase 1 of een fase 2??
de wieldop doet 2 vermoeden maar de 1.9 weer niet???



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 16:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een fase 1 Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls