Ongekend Talent...
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Niek uit Zwolle
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 20:24    Onderwerp: Niek uit Zwolle Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo allemaal.

Mijn naam is Niek, 32 jaar en woon in Zwolle. Al enige tijd zijn mijn vriendin en ik op zoek naar een geschikte stationwagon. Belangrijk vind ik dat een auto betrouwbaar is en betaalbaar. Mijn oog was al eens op een 405 gevallen maar tot nu toe had ik nog nooit een rit gemaakt. Tot vandaag.

Het is een 1.8 grx break airline in zilver-grijs metallic.

Hier een linkje naar de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/389350175

Ik was zeer verrast over hoe de auto rijdt en hoe ruim deze is.
De motor ziet er goed uit en heeft netjes onderhoud gehad. De beurten tot 180.000 staan genoteerd in het boekje. Verder heeft ze een goede poetsbeurt nodig en dan ziet ze er piekfijn uit.

Wat niet duidelijk is is wanneer de distributie voor het laatst vervangen is. Dat staat nergens. De verkoper deed daar erg luchtig over. Zelf wil ik dat toch graag weten.
Er zit een kentekenplaathouder op van een andere garage waar ik even naar heb gebeld om te horen of daar wat informatie te vinden was. Het enige wat ze mij konden vertellen is dat zij de auto in 2006 verkocht hebben met zo'n 165.000 op de teller. Geen historie.

Gezien de kilometerstand zou de distributie al 2x vervangen moeten zijn (226.117)
Als ik zou besluiten om de auto te kopen moet de riem dus zo spoedig mogelijk vervangen worden. In principe wil ik wel wat onderhoud zelf doen maar dit kan ik niet zelf. Ik verwacht dat de kosten zo rond de 400 Euro zullen zijn? Inclusief spanbanden en waterpomp.

Ik denk dat ik nog wel wat moet stoeien over de prijs aangezien dit nodig moet gebeuren. Er moet ook een nieuwe apk op. Deze loopt in januari af.

Wat denken jullie hiervan?

Het moeten wel leuke auto's zijn anders was dit forum er niet Smile

Groeten,
Niek


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 20:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
hey welkom hier en gefeliciteerd met je (juiste Razz ) aankoop

over de distri hebben we hier maar 1 goede oplossing
bij twijfel gewoon gelijk vervangen Wink
er zijn er hier een paar(waaronder ik Sad ) die t hebben ervaren als je t niet doet
en dat kost een hele hoop meer getlost



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 20:33    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dank!

Ik heb nog niets gekocht maar ben wel zeer geintresseerd.

Ik las al dat er enkelen zijn hier die de ervaring hebben. Dat wil ik voorkomen. Ik wil graag lang genieten van de auto.



405 Break 1.8 GRX

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 20:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ben benieuwd naar de foto's
want je link is verkeerd Sad

een 405 is gewoon een degelijke en confortabel maar vooral een goed kope auto
er zijn er hier ook maar weinig die spijt hebben van de 405 Wink



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 20:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Als het goed is doet de link het nu wel goed. Had de verkeerde gekopieerd. Inmiddels aangepast. Hier doet de link het wel ok.

Waar ik ook wel blij van wordt is dat ik exemplaren voorbij zie komen met een flinke kilometerstand. Dat schept vertrouwen in de auto.



405 Break 1.8 GRX

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 21:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
leuk autotje
heeft ff een schoonmaakbeurtje nodig maar de prijs is schappelijk Wink
van de velgen zijn de dopjes nog volop te krijgen
snap alleen de handbediende CV niet?
volgens mij hoort er een sleutel met AB bij te zitten (GRX)

maar zo te zien (en als hij lekker rijd) zou ik de gok nemen Wink



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 21:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
He Niek, welkom Very Happy

Ik zeg, `gewoon doen` Laughing
Nette wagen, appart ook in het grijs dat zie je niet vaak bij een breek.



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 21:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Very Happy

Dank voor het welkom.

Is die sleutel met AB bijna even groot als de reserve? Er zat wel een rond dingetje op maar wellicht is de AB defect dan? Als dat er op hoort te zitten zal het wel niet werken. Wellicht is dat te fixen.

De airco doet het en de electrische ramen werken ook. De motor loopt netjes.
Ik vond de koppeling wel wat zwaar. Is dat normaal voor Peugeot? Dit is de eertse waar ik in gereden heb. Roest zit er bijna niet aan.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 21:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
koppeling is per auto verschillend(das mijn ervaaring)
maar op de sleutel hoort een rond rubber knopje te zitten,en als je t indrukt hoort er een rood ledje op te lichten
maar misschien is gewoon de batterij in de sleutel op Wink



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 22:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik denk dat dat rubberrondje mist dan. Ik heb er eigenlijk niet op gelet want ik wist ook helemaal niet dat deze uitvoering met AB komt. Newbie he.


405 Break 1.8 GRX

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 22:30    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
nooit te oud om te leren Razz


405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
break22
405 Verslaafd


bob
Registratie: 19-3-2006
Berichten: 787
Woonplaats: hilversum
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Za 06 Nov, 2010 23:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
rubbertje valt er wel eens uit heb er net een besteld ( er staat iemand op MP die ze aanbied €6,75 incl verz) een sleutelkoning wel bij jou in de buurt

even nieuwe batterijen erin en je hebt weet IR centrale vergrendeling op afstand.


je distributie zou ik wel even (laten) vervangen incl. waterpomp en rollen.
pak dan ook meteen je oliefilter en olie mee. dan heb je het ergste wel gehad en weet je in ieder geval dat dat goed zit.

was voor mijn 406 xu7jp4 €400,= kwijt bij een handige parttime zzp'r zonder bon dan weliswaar.

link weer gevonden: http://auto-onderdelen.marktpl.....ening.html


en als je hier http://start.mijngrossier.nl/c.....wjaar.aspx je kenteken invult kan je in ieder geval even kijken wat de onderdelen kosten.

kijk ook even hoe je uitlaat eruit ziet en je aandrijfashoezen.
voor meer technische info kan fab405, ray of EH je wel verder helpen.

ik heb 6 jaar genoten van een 405 break met hetzelfde xu7jp blok.
en die heeft mij nog nooit laten staan.

euh, ik lieg vlak na de aankoop na de nachtvorst wou ie niet starten, met een nieuwe accu was dat direct verholpen.

suc6 met je break

p.s. je meld dat er in de boekjes keurig netjes tot 180.000 km de beurten zijn afgetekend. kijk even bij de 120.000km beurt (da's de distributiebeurt)



Nee hoor agent, dat op m'n voorwiel ging per ongeluk.

406 break srx
17 inch MSW
momp
ex 405 break xu7jp p3kb

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Zo 07 Nov, 2010 0:45    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het zou wel mooi zijn als de AB het weer doet. Is toch wel makkelijk zo'n bliep op slot sleutel Smile

De uitlaat is wel wat roestig. Deze is nog wel dicht. Ik verwacht eigenlijk dat deze binnen een jaar of twee wel eens aan vervanging of iig een lasbeurtje toe kan zijn. Misschien kan ik m even op de brug laten zetten aankomende week.

Die hoezen zijn apk afkeur als deze stuk zijn als ik het goed heb? De verkoper heeft gezegd dat als er apk punten zijn zij dat vervangen zonder extra kosten. Ze keuren hun eigen auto dus dat is altijd afwachten hoe kritisch ze zijn. De achterbanden zijn denk ik of net aan of hebben te weinig profiel.

Als de riem met 120 vervangen is moet deze sowieso. Ik zal even kijken. Er staat verder niets in het boekje alleen de km stand en de datum met stempel.

Het olie filter is nog niet zo oud. Ik verwacht dus dat de olie ook vervangen is. Er zat geen witte drap in dus dat zit ook goed.

Dank voor de linkjes.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Penguin
405 Gek


M
Registratie: 30-4-2008
Berichten: 1091


BerichtGeplaatst: Zo 07 Nov, 2010 11:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hi Niek welkom

Leuke break, heb zelf een sedan ook 1.8 airline type.
Als je twijfelt aan de olie, kijk naar eventuele olie lekkages (druppels op de grond)
Had eerst een 1.6 phase 1 die wel wat olie luste.
Deze 1.8 die ik nu heb is wel ph2 maar lekt nagenoeg niets.
En zeker bij twijfel van de D-riem als je handig bent met sleutelen is dit zeker zelf te doen, anders door derden toch te laten vervangen.
Ook de spanrol en waterpomp meenemen, garandeerd je later veel ellende te voorkomen.
D-riem peug geeft op vanaf 90.000 - 120.000
90K bij normaal gebruik 120K bij zwaar gebruik (aanhangers en volle ladingen)
Zelf hou ik dan een ton aan, ik rij er immers alleen in.
Veel succes met het kopen van een klasse auto.
Waar je je zeker lekker in voelt Very Happy


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Niek
405 Kenner


Niek
Registratie: 6-11-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Zo 07 Nov, 2010 16:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoi Penguin, dank voor het welkom heten.

Ik neem aan dat je het andersom bedoeld. 90k bij zwaar gebruike en 120 bij normaal gebruik. Anders ga ik m zwaar gebruiken Smile

Ik ben zowieso van plan om de waterpomp en spanrollen mee te nemen. Als het gebeurd moet het ook goed. Dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken.

Ik ga eens even wat garage's mailen voor een prijsopgaaf voor het vervangen van de distributie ed. De handelaar gaf aan dat dat zeker 5 a 600 ging kosten. Nou dat moet goedkoper kunnen lijkt me.

Het liefst zou ik het zelf doen maar dat gaat me boven de pet. Wat ook zou kunnen is dat iemand met kennis van zaken het samen met mij doet. Zo leer ik ook nog eens wat. Ik moet dan alleen iemand vinden in de buurt van Zwolle. Ik durf het niet aan om ver te rijden als het niet duidelijk is hoe de riem er aan toe is.

Budget technisch moet ik ook eerst weer even sparen. Ik kan de auto nu kopen maar dan moet ik m tijdelijk niet gebruiken. Dt is ook frustrerend.
Heb je een auto en dan moet je nog een auto lenen van vrienden of familie Laughing
Helaas is mijn budget niet al te ruim en aangezien ik aankomend jaar vader wordt zal daar ook het nodige geld voor moeten zijn.
Dat is ook de reden dat er een station moet komen die betrouwbaar is. Onze familie woont redelijk ver weg en om nou telkens met alle spullen en kind in kinderwagen met de trein te gaan sjouwen lijkt me ook niet wat.

Ik denk dat de auto verder wel goed is (in hoeverre ik dat kan bepalen)
Voordeel is dat deze in Zwolle staat en ik niet het halve land hoef af te reizen voor een proefrit die dan weer tegen valt.

Wat ik nog wil proberen is via de stempels in het onderhoudsboekje achterhalen wanneer de riem vervangen is. Wellicht eens een rondje bellen en met wat mazzel is er nog het een en ander te achterhalen.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 1 van 15
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls