Highway 405, driving in the fast lane ©
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Wat is er gedaan aan de 405 in 2015 en 2016!!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Do 21 Jan, 2016 23:30    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Vandaag nieuwe remschijven en remblokken (Bosch) laten monteren. Rechts buiten was het remblok helemaal weg en rechts binnen zat er nog redelijk wat voering op, dus de glijpennen / bussen hadden een schoonmaakbeurt nodig.

Bij montage wees de monteur op een scheur in de ashoes, dus die is ook gelijk vervangen.

Tot slot is de handrem afgesteld. Helemaal los liep de trommelrem rechts aan (piepen / fluiten). 1 Klikje van de handrem omhoog en het geluid was weg. Nu na het afstellen piept de rem helemaal niet meer.

De 405 remt nu weer als nieuw. Bovendien geen gehobbel meer door een kromme remschijf!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Do 28 Jan, 2016 8:48    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En dat allemaal in

Wat is er gedaan aan de 405 in 2015!! w00t


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Do 28 Jan, 2016 10:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Tuurlijk joh, nooit gehoord van 52 december? Confused



___________________________________________________________________________________
405 GRX 1.6 & 205 GE 1.1
Click to view full-size and click again for resized image




Laatst aangepast door beeperhorrie op Do 18 Feb, 2016 20:47, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Vr 05 Feb, 2016 23:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Vandaag preventief een nieuwe V-snaar gemonteerd, omdat een nieuwe vrij goedkoop was, haha. Fluitje van een cent. Bij controle van de poelies zag ik tot mijn verbazing dat er een stukje (4 cm) van de binnenste rib van de krukaspoelie weg was. Gelijk gevoeld of de randen scherp waren maar alles is netjes glad en rond. Op de oude riem is ook geen schade te zien van "invreten". Waarschijnlijk ontbreekt dit stukje dus al lange tijd. Even in de gaten houden of de nieuwe riem ook niet beschadigd en bij de volgende beurt een nieuwe poelie laten monteren, want hij hoort gewoon heel te zijn.

Verder wilde ik de stuurbekrachtigingsolie bijvullen (peil was net iets onder het minimum door zweten van het systeem). Bij het openen van het tankje leek er wel stookolie in te zitten zo zwart was het (waarschijnlijk nog de fabrieksolie). Omdat ik toch een liter ATF Dexron IID had gekocht besloten om met een injectiespuit het tankje leeg te zuigen en weer af te vullen met verse olie. Haynes gaf aan 700 ml, maar ik heb alleen in het tankje (helemaal leeg) al 850 ml gegoten tot net onder max. Komende tijd lekker rijden (sturen) en dan nog eens verversen als het nodig is (olie niet meer helder rood).

Tot slot deze week nog de olie verversen. De dealer gaf mij de 1109AL mee als oliefilter, maar ik zie dat de 1109AP is gemonteerd en deze wordt ook in de Servicebox aangegeven.

De dealer zegt letterlijk "moeilijke vraag, als de schroefdraad past gewoon gebruiken" (?). Wie weet het daadwerkelijke verschil? Is de ene de opvolger van de andere, of is er meer verschil en is de 1109AP beter voor de 405??


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 15:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
1109 AL is ouder , AP is nieuwer , maakt verder helemaal niks uit .


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 17:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ok, dan schroef ik de 1109 AL er onder. Oude meuk moet eerst op, haha.

Vandaag nog het slotplaatje van de achterklep verhoogd met 2 ringetjes. Door montage van 2 nieuwe gasveren wordt de achterklep blijkbaar 1 of 2 mm hoger geduwd en viel de achterklep niet meer in het slot. Daar kwam ik gisteren achter: ik had de auto gisteren op de oprit geparkeerd en toen ik 2 minuten later weer weg ging stond de achterklep ineens open. Toen ik deze weer dicht deed voelde ik dat het slotje net niet pakte.

"Uiteraard" brak er 1 boutje van het slotplaatje af Crying or Very sad . Boutje uitgeboord met M5 en weer M6 schroefdraad getapt. Voor zo ver ik kan beoordelen is het goed gelukt. Zodoende heb ik nu dus een complete tapset liggen, altijd handig Very Happy .


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 22:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Met Ray bij Edgar vrijdag en vandaag onze mi16 gereanimeerd. Dak uitgedeukt, nieuw raam erin, ander linker portier. Vandaag motorisch weer ok, hij liep verrot. Bobine vervangen, nieuwe olie met filter, brandstoffilter, bakolie, koelsensor en nog wel wat. Doet het weer zo goed als perfect Very Happy




Laatst aangepast door fab405 op Zo 07 Feb, 2016 22:13, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 22:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dichtgeplakt, volgetankt, olie gedoet, lucht er in en gaan!

Ow wat? Een ouwe ringtool uweetwel w00t


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 22:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ow jee hij was eerst!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 22:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja Razz

Foto's uploaden

Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image




Laatst aangepast door fab405 op Zo 07 Feb, 2016 22:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner


Ben
Registratie: 8-2-2015
Berichten: 119
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 22:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Je moet ook geen extra extra plus size model op de auto laten zitten, zeker niet op het dak.
Click to view full-size and click again for resized image



___________________________________________________________________________________
405 GRX 1.6 & 205 GE 1.1




Laatst aangepast door beeperhorrie op Di 09 Feb, 2016 15:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2016 22:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het was maar een 205! Wel een met een open dakje frown

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb, 2016 14:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
perfect perfect


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb, 2016 0:22    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Was wel weer leuk om aan een 405 te klooien. Lang geleden Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb, 2016 14:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ja, dan moet je ook een moderne(re) Peugeot kopen als je veel wilt klussen, hahaha!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls