De enige juiste plaats voor een 405 liefhebber
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Happy!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter M.
Nieuw


Peter
Registratie: 13-12-2014
Berichten: 1

Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Di 16 Dec, 2014 10:37    Onderwerp: Happy! Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo allemaal, mijn naam is Peter, ik woon in Andelst (knooppunt Valburg a15/a50) ben 46 jaar, vader van twee jonge tieners en in het dagelijks leven chauffeur voor een gebiedscooperatie die verse streekproducten levert aan horeca en zorginstellingen.

Nadat de koppakking van mijn ZX er plotseling zeer ernstig de geest aan gaf moest ik eigenlijk te vroeg (ben net een maandje uit de WSNP na faillissement van mijn boekhandel en heb nog geen spaarpotje kunnen vullen.) op zoek naar een nieuw briq. Ik ben dol op Franse schones.Mijn eerste liefje was een Renault 5 en inmiddels hebben er al veel verschillende Francaises voor de deur gestaan, waarbij ik met zeer veel plezier terugdenk aan mijn 205, met schuifdak en XS interieur die mij na het faillissement enige vrijheid bood en mij als beroepsmatig verkeersregelaar door heel Nederland bracht. De 205 moest wijken voor een leasebak (407) en later een Avensis break (sorry, mocht niet zelf kiezen). Toen de functie ophield te bestaan moest ik op zoek naar iets goedkoops en hals echte Hollander kijk je naar "veel waar voor je geld" Het werd een ZX break incl set winterbanden en aanhanger voor 500,- Anderhalf jaar heel veel plezier aan gehad maar met groot noodzakelijk onderhoud in de planning afscheid van genomen en op zoek naar een nieuwe. Wederom een ZX, nu een zwarte 5 deurs. Heerlijk, maar op een koude decemberavond besloot zij dat het genoeg was geweest.

Na wat speuren op Marktplaats viel mijn oog op een schitterende groene 405 1.6i ACE met 102.000 NAP km's op de teller, met winterbanden op staal en zomerbanden op Gentry lichtmetaal voor een redelijke prijs. Na eerst een van buiten mooie Xsara break (Capelle) maar motorisch en interieurtechnische dramatische te hebben bezichtigd en afgewezen. Naar Den Haag getogen om daar verliefd te worden op de 405 die nu voor mijn deur staat te pronken.

Een paar "cosmetische" dingetjes moeten worden aangepakt:
-12v sigarettenaansteker is afgebroken en verdwenen in het dachboard.
-Typeaanduiding op achterkant zit er niet op! Alsof men niet mag weten dat het een Peugeot 405 1.6 GR is.
-De verf van de tellerbak bladdert, zijn de tellerplaten los te krijgen, of zijn de dagteller en kilometerteller "eenvoudig" om te zetten? ik wil de org. kmstand natuurlijk behouden.
-Stof van de wang bestuurdersstoel gescheurd.
-1 naafkap van Gentry velg kwijt.
-Linker buitenspiegel trilt.

De eerste 200 km zitten er inmiddels op. Genieten met een grote G.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Di 16 Dec, 2014 21:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom en veel Peugeot plezier.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Largo
405 Liefhebber!


Largo
Registratie: 28-12-2013
Berichten: 71
Woonplaats: Twente
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Wo 17 Dec, 2014 1:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!
Ik wil wel een paar fototjes zien Smile



405 SRi '92 (ph1) DKZ scheurijzer
BX 19 TRi Break '88 (ombouw naar V6)
BX GTI 16valve '89 (wacht op nieuw hart)

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 18 Dec, 2014 14:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Copy - paste van het Peugeotforum? Rolling Eyes Very Happy

Ook hier welkom Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Ma 22 Dec, 2014 21:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom ! Very Happy


405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls