405 Club, door en voor 405 rijders
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Martijn met zijn Break"Ukkie"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Za 06 Aug, 2011 17:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik bedoelde de 1:33 van de scooter uiteraard... Very Happy


Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Za 06 Aug, 2011 20:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Martijnvdw schreef:
405GRI1.9 schreef:
De mijne weegt 1227kg, op de weegbrug op m`n werk. Op kenteken ruim 100kg minder Very Happy
En het is een 2.0 whistling


Oh, hij is nog zwaarder ook nog... Nou zeg. Dan geef ik de schuld aan je motor. Jij hebt niet zo'n zware rechtervoet toch?


Tja, dat is maar hoe je het bekijkt Laughing
Ik rij zowat standaard buiten de bebouwde kom als de situatie het toe laat en er geen sukkels voor me zitten 10 tot 30 km te hard.
Ga als het ff kan op de linkse baan staan aan het stoplicht Smile
Ik heb wel een rijstijl die ik nog nooit bij iemand anders heb gezien, rijdt dat ook op koppel en dat maakt dat ik een mooi verbruik haal. Wink



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 10:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
vind ik toch knap dat wij dan max 1 op 13 halen. En deze tank was ook alleen maar lange stukken, Dokkum - Groningen, Groningen - Meppel en weer terug en Groningen - Leiden en weer terug. Nou reed mijn vriendin en die is helemaal niet van het te hard rijden. Meppel - Groningen ging zelfs 100 - 110 vanwege bakken water wat naar beneden kwam. Het zal dan wel aan de motor liggen dat die niet helemaal zuiver meer loopt, al hoor je daar niets van, het snort heel fijn met een klein piepje. Ik herken em meteen.

Ik denk dat als zij deze afstanden met een 2.0 L had gereden dat ze dan wel een lager verbruik had gehaald. Zou het niet?



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 11:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een grotere motor is niet per definitie ONzuiniger .........

Immers wordt bij gelijke snelheid en acceleratie de motor minder zwaar belast , en zal dan minder verbruiken als een kleinere motor .

Zo zijn we 2 jaar geleden naar Bretagne gereden met 140 tot 160 Km/h op de klok in de 605 , eenmaal daar aangekomen na ruim 800 km bleek dat we 1 op 11 gereden hadden Smile
En dat is dan een V6 met 200 Pk .



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 11:52    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik blijf bv in de bebouwde kom ook ooit in 3 `hangen`. schakel door naar 4 en laat maar lopen.
Zonder voorliggers en de situatie laat het toe rij ik 65 in 5 en kan dan ook zonder terug schakelen snelheid maken als ik de bebouwde kom verlaat Very Happy
Rotondes gaan ook met gemak in 3 ipv 2 whistling



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 12:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ja zo deed ik dat ook altijd...fijn blokkie, die 2.0 8v Cool


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 12:22    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hey Edgar! Leuk je weer eens te spreken Smile Al is het maar via het forum.

Ik geef je daar wel gelijk in, maar vaak zeg jij en vele andere:"Hoe meer vermogen je motor heeft, hoe mer je er naar gaat rijden." Maar als je dezelfde rijstijl aanhoudt dan is een zwaardere motor zuiniger, mits je langere stukken blijft rijden. Want als je je oude alleen maar voor in de stad gebruikt kan je volgens mij beter een lichtere motor gebruiken.

Ik merk wel aan onze 1.6 dat 50 in zijn 5 niet fijn rijdt, hij mist dan net dat beetje kracht op dat moment om lekker soepel te lopen, alsof ie meer toeren nodig heeft. Net als 30 in de 3. Dus misschien zit daar dan ook wel het verschil.



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 12:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Maar de mijne rijdt ook niet fijn in z`n 5 bij 50km/h hoor.......


Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 16:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik heb geeneens een 5 , niet in de 605 , en ook niet in mijn huidige limousine Smile

Overigens : de 605 heeft alleen nog achteruit en 1 en 2 vooruit Very Happy



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Razer
405 Maniak


Niels
Registratie: 8-11-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: EH Zierikzee..
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 20:51    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Verschil zit misschien in t feit dat het een break is en geen sedan. luchtwervelingen na de achterklep. En 2.0 heeft zn maximaal koppel én lager (2750 bij een 2.0, 3000 bij een 1.6) én een 50Nm meer als n 1600.
Tuurlijk is dat wel op vollast, en niet op deellast, maar t schept een idee.

Wel grappig
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=3562

owja, gegevens komen van de autoweek database af.



Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011 21:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik heb er bij onze break nooit op gelet, maar voor mijn gevoel verbruikt die niet meer dan de SRI deed...


Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Aap
405 Stalker


Arjan
Registratie: 28-9-2007
Berichten: 4762
Woonplaats: Deventer
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 09 Aug, 2011 19:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ik heb met een 1.8 automaat 1242 km gereden en had daar 115.62 liter voor nodig.

En behoudens 40 km Zutphen-Doesburg-Zutphen was het Zutphen-Berlijn-Deventer-Zutphen. En naar Berlijn en terug continue de airco aan en best lange stukken plankgas (maar liefst 165 km/h volgens de tomtom Laughing Laughing )

En nu mogen andere mensen mijn verbruik gaan uitrekenen, ik reken altijd 1 op 10 en ongeveer 90 km gratis gereden Very Happy



"Volgens de dokter ben ik analfabeet, maar ik weet niet eens hoe je dat schrijft"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Za 27 Aug, 2011 12:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Niels,
dankje.
Dat verklaard wel het ene en ander natuurlijk.

En dat stukje van de autoweek moet ik straks nog maar een keer lezen, daar snap ik nu nog weinig van Smile



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Za 10 Dec, 2011 11:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
UPDATE: IK BEN GESLAAGD! Ik mag mezelf bachelor of multimedia noemen!

YEUH!!!!



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Za 10 Dec, 2011 12:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Proficiat thumbup


Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Pagina 36 van 39
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls