Onze Peugeot 405 club garage, EH Autoservice !
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

PeugeotCross
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeugeotCross
Nieuw


Jasper
Registratie: 31-1-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Hornhuizen
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Zo 31 Jan, 2010 23:46    Onderwerp: PeugeotCross Reageer met quote Add User to Ignore List
Zal me even voorstellen, wij zijn bezig een Mi16 blok in een 205 te bouwen. hiermee gaan we dan een poging doen om wat prijzen te winnen in de autocross in het noorden van Groningen.

Dit forum lijkt me ideaal voor wat tips en hulp!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 0:47    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En wat ga je verder aanpassen aan het blok ?

Volgens mij is heden ten dage een standaard Mi16 blok niet echt competitief in de autocross whistling



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 10:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mijn eerlijke mening blijft zonde, wij zijn een site voor het behoud van de 405 (MI16).
Dus ook het mi16blok in een 405!
het in een 205 plaatsen is al enorm zonde, en dan nog gebruiken voor de cross.... dat is in mijn ogen gewoon slopen van een auto en een motorblok.

Van mij geen hulp en tips.



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
[_-_*zusje*_-_]
405 Stalker


Rianne
Registratie: 24-2-2007
Berichten: 5333
Woonplaats: Oosterland (zeeland)
Leeftijd: 30

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 14:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
HoiiHoii welkom hier.

er zijn vast wel wat mensen die je willen helpen Wink
en anders ken ik er nog wel een paar Smile


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 15:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het in een 205 plaatsen van een Mi16 blok met hier en daar nog wat extra aanpassingen is een leuke uitdaging.

Wij hopen natuurlijk dat het blok uit een 405 komt die toch al was afgeschreven/totalloss/sloop (zie bericht van Borntobewild).

Ik heb respect voor mensen die dit kunnen en de uitdaging aan durven.. Hihi, stiekem lijkt het me wel leuk door de modder beetje te race en tikjes uit te delen aan andere idioten in een krak met veel te sterke motor.. hihi.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Jacco
405 Over kill


Jacco
Registratie: 1-8-2009
Berichten: 2017
Woonplaats: schrabbekerke-zeeland
Leeftijd: 53

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 17:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Borntobewild schreef:
Mijn eerlijke mening blijft zonde, wij zijn een site voor het behoud van de 405 (MI16).
Dus ook het mi16blok in een 405!
het in een 205 plaatsen is al enorm zonde, en dan nog gebruiken voor de cross.... dat is in mijn ogen gewoon slopen van een auto en een motorblok.

Van mij geen hulp en tips.


+1



A.K.A. House MD.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
PeugeotCross
Nieuw


Jasper
Registratie: 31-1-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Hornhuizen
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 19:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nou nou.. whistling
Beide blokjes die we nu hebben, zijn gered van de sloop Smile Dus we geven ze een 2e leven.
En we willen eerst het blok aan de loop hebben, dat lijkt ons al een aardige opgave. Dit is het eerste jaar dat we er mee beginnen, dus we beginnen ook met een bestaand (cross)carrosserie. Volgend winter gaan we een 205 1.9 GTi ombouwen. Dan weten we precies wat we verkeerd gedaan hebben, en wat we anders moeten doen.
Daarbij, we kunnen wel veel meer PK's uit het blok proberen te trekken, maar we mogen er max 10 pk boven zitten dan wat de fabrikant opgeeft. En 9 van de 10 ontloop je de testbank wel, maar als je net die 1ne keer gepakt word is het zonde van de dag en je werk.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010 21:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een oud zakelijk buurman van mij was ook erg actief in de autocross , maar die reed met 208 Pk uit een XU9J4 .............

Zal wel een andere klasse geweest zijn dan Rolling Eyes



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
PeugeotCross
Nieuw


Jasper
Registratie: 31-1-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Hornhuizen
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010 8:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat zou natuurlijk kunnen. Wij gaan meerijden in de Standaard tot 2liter klasse.
En als je niet kan rijden moet je een snelle auto hebben, kun je een beetje sturen dan hoef je niet per definitie een snelle auto te hebben.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010 8:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hij kon inderdaad ook niet echt rijden .........

Is alleen maar 2 keer Nederlands kampioen geweest Rolling Eyes

Jij zal vast wel veel sneller zijn met je standaard blok frown



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010 19:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
2 keer is inderdaad niet zoveel, hoevaak is dat kampioenschap georganiseerd geweest ?


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique



Laatst aangepast door Nothing Beats a Lion op Di 02 Feb, 2010 19:31, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
PeugeotCross
Nieuw


Jasper
Registratie: 31-1-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Hornhuizen
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010 19:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Very Happy
Zo serieus bedoelde ik het niet!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
peugeot groningen
405 Kenner


rutger
Registratie: 19-9-2009
Berichten: 121

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010 20:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ja zou leuk zijn als je ook ff laat weten waneer en waar er een cross is dan kom ik ff kijken ik heb kort geleden het mi16 plaatje gekocht maar ben hem al weer kwijt.

ik ken een in winsum die heeft ook eens zo'n projekt gehad ook voor de cross


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
PeugeotCross
Nieuw


Jasper
Registratie: 31-1-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Hornhuizen
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Wo 03 Feb, 2010 18:33    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
We doen in principe met alle crossen mee van de NNCRO, in TenBoer, Stedum en Lellens. 1e is op 17 April in Ten Boer.
En dan nog de vrije crossen in Wehe den Hoorn, Warffum en Zandeweer.
Maar t zal een hele opluchting zijn als we overal kunnen rijden Wink
Wie was dat in Winsum? Of bedoel je misschien Tjeerd?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Animal_Mother
405 Maniak


Pascal
Registratie: 13-10-2009
Berichten: 1586

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Wo 03 Feb, 2010 18:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gelukkig gaan mijn zwager en zijn buurman een crossauto bouwen van iets dat al als wrak de fabriek verliet. Een Opel Vectra.

Iig succes met de build maar ben het wel met Jacco en Born to be wild eens.



Alfa Mike Foxtrot

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls