Peugeot 405 echt een 'design klassieker'.©
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Warrior of the Wasteland
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Warrior of the Wasteland
405 Liefhebber!


Jaap
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 91
Woonplaats: www.truggy.nl
Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Di 27 Mei, 2008 23:54    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik heb wel wat standaard tips voor je, het beste zijn deze 7 gouden regels voor RC-Cars die ik een tijdje geleden heb gepubliceerd op mijn sites:

De ZEVEN GOUDEN REGELS voor RC-Cars

1) Safety first! Houd altijd brandstof weg bij kinderen en dieren. En onthoud dat de nitro motor en uitlaat erg heet kunnen worden tijdens het gebruik, en lang heet blijven!

2) Als de motor niet start en geen teken van leven geeft én je weet dat er niets aan de carburateur instelling is veranderd; controleer dan of de gloeiplugsteker nog geladen is en goed werkt. Een (bijna) lege gloeiplugsteker is vaak de oorzaak van startproblemen.

3) Als de motor makkelijk start maar dan uitslaat, of als hij helemaal niet start, controleer dan de gloeiplug. Als de gloeiplug niet helder oranje opgloeit in de gloeiplugsteker, vervang hem dan door een nieuwe.

4) Probeer geen KOUDE motor af te stellen; om een goede afstelling te vinden moet de motor eerst goed opgewarmd zijn!

5) Controleer altijd de zender, ontvanger en werking van de servo's VOOR het starten! Bij twijfel altijd eerst een nieuw/opgeladen ontvanger accupack en zender accu's plaatsen!

6) Berg brandstof op een koele en donkere plaats op. Zet geen kunststof brandstof containers op een betonnen vloer; deze kunnen gaan doorlekken

7) Als de trekstarter blokkeert; draai de gloeiplug eruit, draai de auto ondersteboven en trek enkele malen aan de trekstarter; dit zal de overtollige brandstof uit de motor spoelen. Blaas de gloeiplug droog en monteer deze weer waarna de motor gestart kan worden.



Mijn eigen websites gaan over RC-Cars:
www.RC-Junkies.com
www.RC-Junkies.nl
www.Truggy.nl

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Justice
Een en al 405


Cees
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 2604
Woonplaats: Plano, TX
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 28 Mei, 2008 7:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
The Ayatollah of Rock and Roller!

Kon mezelf niet bedwingen "humungus"
Welkom iig!



JTA
filmpje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Warrior of the Wasteland
405 Liefhebber!


Jaap
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 91
Woonplaats: www.truggy.nl
Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Wo 28 Mei, 2008 14:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Very Happy Je hebt helemaal gelijk!

Een kleine (film-) introductie:
http://www.youtube.com/v/lme5M_z1n_s&hl=en



Mijn eigen websites gaan over RC-Cars:
www.RC-Junkies.com
www.RC-Junkies.nl
www.Truggy.nl

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Warrior of the Wasteland
405 Liefhebber!


Jaap
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 91
Woonplaats: www.truggy.nl
Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Do 29 Mei, 2008 14:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gisteren bezig geweest met wat muziek inbouwen, want die standaard Sony versterker van de radio/CD vervormt wel heel erg als het een beetje hard gaat...
Ik had nogal wat audio componenten over van vorige auto's en het meeste wat ik ingebouwd heb zat in een XM die ik 4 auto's geleden had. Daarna nooit een auto gehad waar ik weer alles in kwijt kon... Maar in de 405 Break pas alles heel aardig: op de rugleuning van de achterbank en tegen de zijkanten van de kofferruimte...

Ik heb gisteren ingebouwd:
- 1 Harmann/Kardon CXO-1 Actief 5-weg Cross-over (Front mid, Front high, Rear Mid, Rear high, Subwoofer)
- 1 Magnat Classic 480 versterker in 2-kanaal modus (2 x 120W Mid-Front)
- 1 Soundwave 2 x 100W versterker (mid rear)
- 1 Soundwave 1 x 300W versterker (Mono - Sublaag)
- 4 x Harman/Kardon 4 x 30W versterker (high front en High rear)
- 2 x 13cm inbouwboxen in de hoedenplank (mid-Rear)
- Bekabeling (16mm²) naar de versterkers
- Subwoofer 12" in gesloten kist

Nu moet ik nog draden trekken naar de voordeur boxen, naar de hoge tonenspeakers voor en ik moet nog een setje tweeters achterin bouwen en dan kan het grote 'afstellen' beginnen...
't zal wel lekker gaan klinken denk ik zo...



Mijn eigen websites gaan over RC-Cars:
www.RC-Junkies.com
www.RC-Junkies.nl
www.Truggy.nl

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls