Highway 405, driving in the fast lane ©
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Ja, toch ook maar even: madtraxx 306GTI erbij :D
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
madtraxx
405 Kenner


patric
Registratie: 27-2-2007
Berichten: 147

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Ma 09 Apr, 2007 0:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
en zo hoort hij er nou bij te staan.... en gelukkig doet ie dat ook Wink

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
madtraxx
405 Kenner


patric
Registratie: 27-2-2007
Berichten: 147

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Di 26 Jun, 2007 21:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nou het is een tijdje geleden, zal eens een update plaatsen.

De vreemde loopproblemen zijn nog niet opgelost, motor stottert nog steeds.
Edgar heeft zijn uiterste best gedaan om het te achterhalen maar het was gewoon niet te vinden, dus ben ik bij Beek Autoracing terecht gekomen, daar is hij op de rollenbank geweest en produceerde 95pk en 108nm.
Na veel zoeken en kijken werd de diagnose gesteld dat het aan iets mechanisch moest liggen en bleek de nokkenas slijtage te vertonen en waarschijnlijk ook de klepgeleiders. Schijnt ook een bekend probleem onder menig m3tje E30 te zijn bij hoge kilometerstanden.
Aangezien het nogal een blokje is wat vrij veel toeren draait is dit ook niet anders dan te verwachten bij 170000km. Dus 's middags nog een bezoekje aan Edgar gebracht om nog een behoorlijk gat in mijn wielkast te laten lassen;

http://www.peugeot405club.nl/f.....;start=199

en meteen maar even over de mogelijkheden met de motor gesproken, heb nog een kop liggen compleet met nokkenas e.d. dus eigenlijk was het de planning om de kop te gaan wisselen. Met dit idee in mijn hoofd zat ik een beetje op marktplaats te kijken waar ik een 1.6 16v. blok uit een GTI tegenkwam voor 450 euro. Tja.... en dan ga je twijfelen..... moest ook wel wat aan gebeuren en de ECU en kabelboom zaten er niet bij.....

Even overlegt met Edgar, en tja.... het is wel leuk 130 pk en 146nm in zo'n lichte auto.

Dus eind juli zal dit blok;

Click to view full-size and click again for resized image

In mijn bezit zijn, hiervan worden dan de drijfstanglagers en zuigerveren vervangen want die schijnen niet zo best meer te zijn.
Dan alle andere randapparatuur en dan wordt het de draadjes aan elkaar knopen Wink gelukkig is hier redelijk veel informatie over te vinden op engelse fora. Uiteraard in samenwerking met EH autoservice Razz

Al met al een leuke project update dacht ik zo Wink

En het belangrijkste bijna vergeten;

14 mei ben ik papa geworden van een dochter w00t




Laatst aangepast door madtraxx op Di 26 Jun, 2007 23:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Break-Rider
Gast







BerichtGeplaatst: Di 26 Jun, 2007 22:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Dan is 2 maal van harte erg op z'n plaats dus bij deze, van harte, van harte w00t

Naar boven
Stephan
405 Maniak


Stephan
Registratie: 27-1-2007
Berichten: 1619
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2007 2:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Wat je zegt BR. Het zelf de namens mij. Wink


Peugeot 405 SRDT Break. Grijs kenteken.
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Kobus
Gast







BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2007 7:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Van harte gefeliciteerd. cheer

Naar boven
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2007 7:53    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
gefeliciteerd met je dochter ! Wave

en je nieuwe motor



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
madtraxx
405 Kenner


patric
Registratie: 27-2-2007
Berichten: 147

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2007 15:35    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
dank u dank u Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
madtraxx
405 Kenner


patric
Registratie: 27-2-2007
Berichten: 147

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Di 11 Sep, 2007 23:59    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Weer eens tijd voor een update;

Toen ik het blok ging ophalen bleek deze dus helemaal uit elkaar te liggen (niet gezegd door verkoper) maarja, toch maar meegenomen.
Inmiddels afgelopen weekend onder het toeziend ook van de "meester" de krukaslagers vervangen, bleken echter de oliesproeiers te ontbreken.
Daar ligt het blok nu dus nog op te wachten, (waarschijnlijk liggen ze al bij edgar) als dat gebeurd is kunnen de drijfstanglagers, zuigers en zuigerveren gemonteerd worden en dan is het onderblok een eind in de goede richting.

Vervolgens ook nog eens een setje andere nokkenassen gekocht, welke volgens zeggen (opgave fabrikant) een 22pk erbij moeten leveren.

Compleet met katvervanger e.d. hoop ik ergens op de 140 pk uit te komen op een krappe 800 kilo,

Behalve het technische nieuws is er nog meer technisch nieuws Razz

Heb namelijk een witte rallye erbij gekocht (sloper) welke ik ga demonteren voor onderdelen. Deels voor eigen gebruik en deels voor de verkoop (Ray praktijken). Ik hoop met de verkoop enigszins een beetje de conversie te financieren.

De twingo gaat het toneel verlaten en gaat hopelijk plaats maken voor een 306Gti. Heb een mooie op het oog maar die persoon is zelf nog aan het kijken voor een andere auto.
Helaas heb ik niet voor een 405 gekozen als gezinsauto, mijn vriendin en ik willen graag iets hebben van rond 98.

Afgelopen BBQ was supergezellig, zelfs de kleine meid had het naar haar zin Wink een deel van de mensen had ik bij de verhuizing of bij bezoekjes aan Edgar weleens gezien maar ook een groot deel nog niet.

Nou dat was het wel weer zo'n beetje, volgende keer zal ik even wat foto's maken van het blok....... Rolling Eyes


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
madtraxx
405 Kenner


patric
Registratie: 27-2-2007
Berichten: 147

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2007 21:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Afgelopen weekend de peugeotfamilie uitgebreid met een redelijk nette 306GTI-6.

Zit wel wat werk aan maar daar was de prijs ook wel naar whistling

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

staat momenteel iets van 188dkm op de teller.
De airco werkt niet, bumper moet of opnieuw gespoten worden of vervangen (wordt waarschijnlijk vervangen) en de bestuurdersstoel heeft instapschade.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2007 21:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Knap karretje indeed,

Btw die monsterlijke uitlaat op de witte, doe je daar wat mee?
Ik dacht er aan binnenkort een lijk van een 405 te scoren en
die gigantisch lelijk te pimpen inclusief zo'n toeter en dikke
bulten, roestplekken en veel gaffa tape her en der Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
madtraxx
405 Kenner


patric
Registratie: 27-2-2007
Berichten: 147

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2007 21:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
bedoele je die op de slopert ray?

Die staat te koop voor 75 euro, is vanaf de kat, dus zal je wel moeten doorzagen en een flens aan moeten lassen (Remco whistling )


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Razer
405 Maniak


Niels
Registratie: 8-11-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: EH Zierikzee..
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2007 21:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@ ray: en matzwart, 7kleuren led kit, en hoogglans roze velgen Laughing


Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls