405: De leeuw laat zijn tanden zien !
 

� Airco Project �


Alles is nu gemonteerd, gecontroleerd en voor zover mogelijk getest. Het afvullen kan gaan beginnen. Leidingen werden aangesloten… afb. 37 en 38


(afb. 37)


(afb. 38)



.. meters opgehangen en de boel werd eerst een half uurtje vacuüm getrokken…  hierna begon het afvullen!! Afb. 39 en 40

 
(Afb. 39)

(Afb. 40)


Na het afvullen wordt de auto gestart en de airco ingeschakeld… het resultaat spreekt voor zich!!!! :) :) 


(Afb. 41)

Op wat kleine dingen na werkt nu alles naar behoren. De auto rijdt en stuurt als nieuw!! De eerste kinderziektes zijn eruit. Het is een best grote klus geweest om dit voor elkaar te krijgen, Het is in ieder geval niet iets waar je zomaar aan moet beginnen, Dit soort grappen kost altijd meer tijd en geld dan je van tevoren in kan schatten. Zonder de benodigde kennis, schema’s, gereedschap, de handigheid van Ed en natuurlijk het onuitputtelijke geduld van mijn vriendin en kids die me een aardig tijdje kwijt waren door deze grap is de kans groot dat het project strandt in schoonheid. Om aan te geven dat niet alles altijd volgens plan gaat… nadat de airco klaar was brak na 50 km gereden te hebben een torsiestaaf van de achteras. Dit grapje kostte ons allemaal een extra weekje van de vakantie. Niet dat het allemaal verloren tijd was want onder het wachten van de juiste onderdelen is nog snel even de auto helemaal onder handen genomen. Nieuwe remschijven en blokken (standaard) achter, aangepaste schijven en blokken voor (de 405 heeft standaard niet echt geweldige remmen) en nieuwe bandjes maken dat de 405 weer helemaal klaar is voor een paar jaar rijplezier. Van buiten ziet de auto er niet uit maar technisch is het verhaal weer knap op de rit, zeker met de aanpassing van de remmen is de vertraging zo goed geworden dat je de achteruitkijk spiegels nodig hebt.. Als je te hard remt rijden ze zo je achterkant aan stukken :) De remconversie is een aanrader voor iedereen!

 

Al met al is het is een leerzaam project geweest.

 Ronald

 



Geschreven door: no.more
Laatste bijgewerkt op: 31-01-2007


� vorige

1 | 2 | 3 | 4