Wereldwijd geleverd in 111 landen
 

� Geschiedenis �


1991: Introductie van het nieuwe dashboard: een nieuw stuur, verbetering van de akoestiek, betere isolatie en minder trillingen.
1992: Introductie van een nieuwe afwerking: ST en stijging van het vermogen van de 1.360 cm : van 70 pk naar 75 pk en afschaffing van de 405 Si.

Afwerking Cilinderinhoud Vermogen Motorcode
GL 1360 cm 75 pk TU3
1580 cm 92 pk XU52C
GLD 1905 cm 71 pk
GR 1580 cm 92 pk XU52C
1905 cm 110 pk >XU92C
GR4 1905 cm 110 pk XU92C
GRD 1905 cm 71 pk
GRDturbo 1769 cm 90 pk
SR 1580 cm 92 pk XU52C
1905 cm 110 pk XU92C
SRi 1905 cm 125 pk XU9DM
SR4 1905 cm 110 pk XU92C
SRDturbo 1769 cm 90 pk
STi 1905 cm 125 pk XU9DM
STDturbo 1769 cm 90 pk
Mi16 1905 cm 160 pk XU9J4
Mi16 + Cat 1905 cm 148 pk XU9J4
Mi164 1905 cm 148 pk XU9J4

1993: Restyling van de 405 reeks: nieuwe kofferbak (lagere drempel), nieuwe hoedenplank en nieuwe motoren.
Introductie van de 405 T16 : 1998 cm 16v Turbo overboost 220 pk!

Oude motoren Nieuwe motoren
1580 cm 92 pk 1580 cm 89 pk
1905 cm 110 pk 1761 cm 103 pk
1905 cm 125 pk 1998 cm 123 pk
1905 cm 160 pk 1998 cm 155 pk
1769 cm 90 pk 1905 cm 92 pk

Afwerking Cilinderinhoud Vermogen Motorcode
GL 1360 cm 75 pk TU3
1580 cm 89 pk XU5M
GLD 1905 cm 71 pk XUD9TE
GR 1580 cm 89 pk XU5M
1761 cm 103 pk XU7JP
GRD 1905 cm 71 pk XUD9
GRDT 1905 cm 92 pk XUD9TE
SR 1580 cm 89 pk XU5M
1761 cm 103 pk XU7JP
SRI 1998 cm 123 pk XU10J2C
SR4 1998 cm 123 pk XU10J2C
SRDT 1905 cm 92 pk XUD9TE
STi 1998 cm 123 pk XU10J2C
STDT 1905 cm 92 pk XUD9TE
Mi 16 1998 cm 155 pk XU10J4
T16 1998 cm 200 pk + 20 pk XU10J4TE


Geschreven door: Jan-Sietze
Laatste bijgewerkt op: 11-12-2005


� vorige

1 | 2 | 3 | 4

volgende �