� Inbouwen elektrische ramen PHII �


Je moet bij type 2, ook el raam mechanisme’s hebben, deze zijn net iets anders,
type 2 werkt met een zwart vierkant plaatje deze neemt het raam mee.
(op de foto zie je deze wel, type 1 werkt met een pen)
Foto bovenste draai, onderste met motor, let op de foto, rechts onder in, zwart vierkantje


De mechanisme’s moeten heel goed en vlot lopen, test ze eerst voordat je ze koopt en inbouwt, en smeer ze eventueel even. Links en recht zijn natuurlijk verschillend.
Foto van de linkerkant klet op de 2 schakelaars en het relaiskastje 


Als je ze demonteert, moet je de kabels afknippen in de deur,
net onder de spiegel, daar heb je genoeg ruimte zie de foto:

Niet bij het scharnierpunt, anders kan je alle draden oplassen.(rechts 12 en links 14 draden)
Neem dus de complete bedrading mee, incl alle schakelaars, ook de stekker in de auto, net bij je voeten.
Dit is te zien, net onder het stuur, aan de zijkant van de 405 


Als je draai bediening had, kom je een aantal draden tekort, dus je moet de stekker vervangen

Als je het draaimechanisme demonteert, zet je raam in de bovenste stand, net niet helemaal dicht,
en laat iemand anders het raam even vasthouden.

Als je de draden weer gaan solderen , test eerst alles of ook de one-touch functie werkt,
isoleer daarna alle doorverbindingen met krimpkous, of isolatietape.
Het einresultaat: 

Ik heb dit samen met Fedor ingebouwd in de GLX, en het bevalt me erg goed.

Ik heb een week later de deurpanelen vervangen door een SRI, dat heb ik er een jaar in gehad, en nu zit er zelfs een MI16 inteur in.



Laatste bijgewerkt op: 23-04-2008